• Buradasın

    Turquality nedir ne işe yarar?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Turquality, Türk markalarının uluslararası pazarlarda rekabet gücünü artırmak ve sürdürülebilir bir şekilde büyümelerini sağlamak amacıyla devlet destekli olarak yürütülen bir markalaşma programıdır 12.
    Turquality'nin işe yararları şunlardır:
    • Finansal destekler: Marka tanıtım desteği, danışmanlık ve eğitim, fuar katılım desteği gibi çeşitli finansal destekler sağlar 13.
    • Stratejik yönetim: Firmaların stratejik yönetim, kurumsal gelişim, insan kaynakları, tasarım, pazarlama ve lojistik gibi alanlarda yetkinliklerini artırır 1.
    • Küresel marka oluşturma: Program, güçlü bir işveren markası geliştirmeye ve küresel Türk markaları yaratmaya odaklanır 13.
    • Performans yönetimi: Performans yönetim sistemlerinin geliştirilmesini ve sistematik yöntemlerle çalışan performansının ölçülmesini teşvik eder 1.
    • Dijitalleşme: Dijital İK sistemleri aracılığıyla operasyonel süreçlerin otomasyonunu ve veri odaklı yönetim anlayışını destekler 1.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    E Turquality hangi sektörleri kapsıyor?

    E-Turquality (Bilişimin Yıldızları) Programı, Türkiye'de yerleşik bilişim ve alt sektörlerinde faaliyet gösteren firmaları ve işbirliği kuruluşlarını kapsar. Kapsadığı sektörler: yazılım ve gömülü yazılım; dijital oyun; e-spor; finansal yazılım ve teknolojiler; blok zincir yazılım ve teknolojiler; yapay zekâ; büyük veri; siber güvenlik; akıllı şehir ve yeşil dönüşüm yazılım ve hizmetleri; telekomünikasyon, 5G, bulut ve iletişim hizmetleri; veri merkezi; bilişim hizmetleri, sistem bakım ve destek hizmetleri; dijital aracılık ve hizmet platformları.

    Turquality marka programı kaç yıl?

    TURQUALITY Marka Programı kapsamında, şirketler destek kapsamına alındıkları tarihten itibaren 4 yıl boyunca destekten yararlanabilirler.

    Turquality kaç yılda bir yenilenir?

    Turquality Programı kapsamında destek süresi 5 yıldır.

    Turquality ile marka nasıl büyütülür?

    Turquality ile markayı büyütmek için aşağıdaki stratejiler uygulanabilir: 1. Marka Değerinin Belirlenmesi: Markanın güçlü yanları ve geliştirilmesi gereken alanlarının belirlenmesi. 2. Turquality Programına Başvuru: Markanın potansiyelini artırmak ve uluslararası arenada rekabet edebilir hale gelmek için programa başvuru yapılması. 3. Yenilikçi Ürün ve Hizmetler Geliştirme: Ar-Ge faaliyetleri ve yeni ürün geliştirme süreçlerinin desteklenmesi. 4. Kalite Standartlarına Uygunluk: Uluslararası kalite sertifikaları alınarak ürünlerin kalite standartlarına uygunluğunun sağlanması. 5. Danışmanlık ve Eğitim Hizmetleri: Uzman danışmanlar tarafından marka yönetimi, pazarlama ve ihracat konularında eğitim ve danışmanlık alınması. 6. Uluslararası Pazarlara Açılma: Hedef pazarlara etkin bir şekilde girilerek markanın büyüme potansiyelinin artırılması.

    Turquality 5 yıllık hedef pazar nedir?

    Turquality programında 5 yıllık hedef pazar, TURQUALITY Destek Programı kapsamına alınan firmalar için geçerlidir.

    E-Turquality desteği nedir?

    E-Turquality (Bilişimin Yıldızları) Programı, Türkiye'deki bilişim ve alt sektörlerinin geliştirilmesi, inovasyonun teşvik edilmesi ve uluslararası pazarlarda rekabet edebilecek bölgesel ve küresel unicornların oluşturulmasına yönelik olarak yürütülen bir destek programıdır. E-Turquality Programı kapsamında sağlanan bazı destekler: stratejik iş planı desteği; yazılım, mobil uygulama, dijital oyun ve platform geliştirme desteği; kiralama desteği; pazara giriş desteği; rapor ve veri analizi desteği; belgelendirme desteği; yurt dışı arama ve test desteği; reklam, tanıtım ve pazarlama desteği; danışmanlık desteği. Program, 20 Nisan 2022 tarihinde yürürlüğe girmiştir.

    Turquality başlıkları nelerdir?

    Turquality programının bazı başlıkları şunlardır: Patent, faydalı model ve endüstriyel tasarım tescili, marka tescil, yenileme ve koruma. Tanıtım harcamaları. Mağaza kiralama ve temel kurulum-dekorasyon giderleri. Ofis, depo, showroom, satış sonrası servis, raf/reyon kirası. Franchise dekorasyon/kurulum/konsept mimari giderleri ve franchise kira bedeli. Hedef pazara yönelik danışmanlıklar. İstihdam (aynı anda azami 10 kişi için). Pazar araştırması çalışması ve raporları. Fuar harcamaları. Depolama hizmeti. Ayrıca, Turquality kapsamında gelişim yol haritası çalışması, kalite/hijyen/çevre/pazara giriş belgeleri, sertifikasyon, eğitim ve danışmanlık giderleri gibi destekler de bulunmaktadır. Turquality programına başvuru yapmak isteyen firmaların Türkiye’de tescilli bir markalarının olması ve yurt dışında da hedef pazarlarında tescilli olmaları gerekmektedir.