• Buradasın

    TKGM harç ödeme nasıl yapılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü (TKGM) harç ödemelerini yapmak için aşağıdaki yöntemler kullanılabilir:
    • e-Tahsilat Portalı: TKGM'nin e-tahsilat portalına girerek, SMS ile gönderilen 12 veya 13 haneli e-tahsilat numarası ile sorgulama yapıp, kredi kartı veya banka hesabınızla ödeme yapabilirsiniz 12. Harç tahsilatı ve döner sermaye tahsilatı için ayrı bağlantılar bulunmaktadır 1.
    • e-Devlet Kapısı: Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü işbirliği ile e-Devlet Kapısı üzerinden tapu harç sorgulama ve döner sermaye ödeme hizmeti sunulmaktadır 2.
    • Dijital Vergi Dairesi: Gelir İdaresi Başkanlığı'nın dijital vergi dairesi üzerinden T.C., yabancı kimlik veya vergi kimlik numarası ile ödeme yapılabilir 3.
    • Garanti BBVA: Garanti BBVA Mobil veya İnternet Bankacılığı üzerinden, TKGM'den alınan 12-13 haneli e-ödeme seri numarası ile tapu harcı ödemesi yapılabilir 5.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Harç ücreti nasıl ödenir?

    Harç ücretleri aşağıdaki yöntemlerle ödenebilir: Ziraat Bankası: Anlaşmalı üniversitelerin harç ücretleri, Ziraat Bankası ATM'leri, şubeleri veya internet bankacılığı üzerinden ödenebilir. Halkbank: Halkbank Mobil uygulaması, internet bankacılığı, Dialog hizmeti veya şubeleri aracılığıyla harç ödemeleri yapılabilir. İş Bankası: İnternet Şubesi ve İşCep uygulaması üzerinden "Ödemeler > Eğitim Ödemeleri" adımları takip edilerek ödeme gerçekleştirilebilir. Garanti BBVA: Garanti BBVA Mobil ve internet bankacılığı üzerinden "İşlemler > Ödemeler > Üniversite" adımları izlenerek ödeme yapılabilir. Ayrıca, Gelir İdaresi Başkanlığı'nın İnteraktif Vergi Dairesi hizmeti ile Türkiye Cumhuriyeti Kimlik Kartı, pasaport ve sürücü belgesi değerli kağıtlar bedeli ile pasaport harç bedelleri de ödenebilir.

    Harç ücreti yatırdıktan sonra ne yapılır?

    Harç ücreti yatırdıktan sonra yapılması gerekenler, harcın hangi amaçla yatırıldığına bağlı olarak değişiklik gösterebilir. Ehliyet harcı yatırıldıktan sonra: Yazılı ve uygulamalı sınavı geçen bireyler, kayıtlı oldukları sürücü kursundan sürücü sertifikası alır. Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü'nden, en yakın nüfus dairesine randevu alınır. Randevu saatinden önce harç ücretinin yatırılmış olması ve dekontunun sürücü sertifikası ile birlikte sunulması gerekir. Yoğunluğa bağlı olarak 15 gün içerisinde sürücü belgeleri basılır ve bireylerin sistemde yer alan adreslerine postalanır. İstinaf harcı yatırıldıktan sonra: Kararı veren mahkeme, eksik harç ve giderlerin tamamlanması için başvurana bir haftalık kesin süre verir. Bu süre içinde eksikler tamamlanmazsa, başvuru yapılmamış sayılır.

    Harç farkı nereye ödenir?

    Harç farkı, ilgili mahkemenin veznesine ödenir.