Buradasın
Teminat senedi muhasebe kaydı nasıl yapılır?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Teminat senedinin muhasebe kaydı, ilgili mevzuatına göre kapsam dahilindeki kamu idarelerine hizmet veren muhasebe birimlerinde aşağıdaki adımlarla gerçekleştirilir:
- Düzenleme ve İletim: Teminat mektubu, bankalar veya sigorta şirketleri tarafından kendi sistemlerinde oluşturularak elektronik belge olarak e-Teminat Uygulamasına iletilir 12.
- Doğrulama: Teminat senedinin doğrulanması, Bakanlık tarafından oluşturulan TMAP üzerinden yapılır 12.
- Muhafaza: Teminat senetleri, e-Teminat Uygulamasında elektronik ortamda muhafaza edilir 12.
- İade, Tazmin ve Vade Güncelleme: İade, tazmin ve vade güncelleme işlemleri de yine TMAP aracılığıyla gerçekleştirilir 12.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: