Buradasın
Şube muhasebe kayıtları nasıl yapılır?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Şube muhasebe kayıtları şu şekilde yapılır:
- Defter Tasdiki ve Tutma: Şube muhasebe defterleri tasdik ettirilir ve tutulur 1.
- Hesap Mutabakatı: Ay sonlarında tüm hesapların kalanları belirlenir ve büyük defter ile mutabakatı sağlanır 1.
- Mali Tablo Hazırlama: Şubelerin haftalık, aylık ve üç aylık durumları ile bilançosu, genel müdürlükçe belirlenen esaslar çerçevesinde hazırlanır ve genel müdürlüğe bildirilir 1.
- Müşteri Mutabakatı: Müşterilere hesap özetleri zamanında gönderilir ve mutabakatları yapılır 1.
- Ödeme ve Tahakkuk: Faiz dışı giderlere ait ödeme fişleri ile personel ücret bordroları düzenlenir ve tahakkuk edecek vergiler zamanında ödenir 1.
- Kasa İşlemleri: Kasa tahsil, tediye ve mahsup fişleri ile gelen dekontlar dosyalanarak saklanır 1.
- Dönem Sonu İşlemleri: Dönem sonu işlemleri yapılır 1.
- Sigorta ve Yasal Yükümlülükler: Gerekli sigorta işlemleri yapılır ve ticaret odasına aidatlar, belediyelere ödenecek vergi ve diğer yasal yükümlülükler zamanında yatırılır 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: