• Buradasın

    SMMM sertifikası 2 yılda bir yenilenir mi?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    SMMM (Serbest Muhasebeci Mali Müşavir) sertifikası 2 yılda bir yenilenmez. SMMM sözleşmeleri ve mesleki belgeler her yıl güncellenir veya yeniden düzenlenir 2.
    SMMM adaylarının staj süresi ise serbest muhasebeci mali müşavir adayları için 2 yıldır 35.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Smmm ruhsatı nasıl bir belge?

    SMMM (Serbest Muhasebeci Mali Müşavir) ruhsatı, kişinin Türkiye'de serbest muhasebeci mali müşavirlik yapabilmesi için gerekli olan resmi bir onay ve yeterlilik belgesidir. SMMM ruhsatını alabilmek için öncelikle odaya üye olmak gereklidir. Bunun için gerekli belgeler şunlardır: TÜRMOB sınav sonuç belgesi; Banka dekontu (TÜRMOB’a yatan ücret); Veraset ve Harçlar Vergi Dairesine yatırılacak makbuz; 9 adet resim; 1 adet nüfus cüzdan sureti (noter/muhtar onaylı); 1 adet savcılıktan iyi hal kağıdı; 1 adet diploma fotokopisi (noter); 1 adet ikametgah belgesi; Sigortalı çalışanlardan SSK işe giriş bildirgesi, çalışmayanlardan ise SSK, BAĞ-KUR ve vergi dairesinden kaydı olmadığına dair yazı. Ayrıca, SMMM ruhsat belgesi alınabilmesi için üyenin odaya aidat veya herhangi bir borcunun bulunmaması zorunludur.

    Smmm olmak için hangi sınava girmek gerekir?

    Serbest Muhasebeci Mali Müşavir (SMMM) olmak için Serbest Muhasebeci Mali Müşavirlik (SMMM) Yeterlilik Sınavı'na girmek gerekmektedir. Bu sınav, TÜRMOB tarafından düzenlenmekte olup, muhasebe, mali hukuk, denetim, vergi ve muhasebe standartları gibi konulardan sorular içermektedir.

    Serbest muhasebeci mali müşavirlik ruhsatı kaç yılda bir yenilenir?

    Serbest muhasebeci mali müşavirlik ruhsatı, her üç yılda bir yenilenmesi gereken sürekli mesleki geliştirme eğitim programlarına katılım sağlanarak güncellenir.