• Buradasın

    Serbest muhasebeci mali müşavirlik ruhsatı kaç yılda bir yenilenir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Serbest muhasebeci mali müşavirlik ruhsatı, her üç yılda bir yenilenmesi gereken sürekli mesleki geliştirme eğitim programlarına katılım sağlanarak güncellenir 2.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Serbest muhasebeci mali müşavirlik ruhsatı nereden alınır?

    Serbest muhasebeci mali müşavirlik (SMMM) ruhsatı, Türkiye Serbest Muhasebeci Mali Müşavirler ve Yeminli Mali Müşavirler Odaları Birliği (TÜRMOB)'dan alınır. Ruhsat alabilmek için aşağıdaki adımlar izlenmelidir: 1. Eğitim: İktisat, işletme, maliye, muhasebe gibi ilgili dört yıllık lisans bölümlerinden mezun olmak. 2. Staj: TÜRMOB tarafından yapılan Staj Başlatma Sınavı'nı kazanarak 3 yıl süren staj dönemini tamamlamak. 3. Yeterlilik Sınavı: Staj süresini tamamlayan adaylar, SMMM Yeterlilik Sınavı'na girmek zorundadır. 4. Belge Tamamlama: Sınavda başarılı olan adaylar, gerekli belgeleri tamamlayarak SMMM ruhsatını alabilirler.

    SMMM ruhsatı kaç yıl içinde alınmalı?

    Serbest Muhasebeci Mali Müşavir (SMMM) ruhsatı, stajın bittiği tarihten itibaren en geç bir yıl içinde alınmalıdır.

    Serbest muhasebeci mali müşavir ve yeminli mali müşavirlerin çalışma usul ve esasları hakkında yönetmelik nedir?

    Serbest Muhasebeci Mali Müşavir ve Yeminli Mali Müşavirlerin Çalışma Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelik, serbest muhasebeci mali müşavir ve yeminli mali müşavirlerin çalışma usul ve esaslarını belirlemek amacıyla hazırlanmıştır. Bu yönetmelik, 3568 sayılı Serbest Muhasebeci Mali Müşavirlik ve Yeminli Mali Müşavirlik Kanunu'nun 50. maddesi ve Geçici 4. maddesi hükmüne dayanılarak hazırlanmıştır. Yönetmeliğin bazı maddeleri: İşyeri Açma: Her meslek mensubu, mesleki faaliyetine başlamadan önce bağlı olduğu odanın bilgisi dahilinde işyeri açmak zorundadır. Unvan Kullanımı: Meslek mensupları, mesleki unvanlarını kullanarak, ilgili kamu tüzel kişilerinden aldıkları lisans ve ruhsat gibi belgelerle edindikleri unvanlardan sadece birini de kullanabilirler. Mesleki Eğitim: Meslek mensuplarının, sürekli mesleki gelişimlerini sağlamak için eğitim almaları zorunludur. Çalışma Konuları: Serbest muhasebeci mali müşavirler ve yeminli mali müşavirlerin çalışma konuları, ilgili mevzuat çerçevesinde belirlenmiştir.

    Serbest muhasebeci mali müşavirlik ve yeminli mali müşavirlik kanunu nedir?

    Serbest Muhasebeci Mali Müşavirlik ve Yeminli Mali Müşavirlik Kanunu, 1 Haziran 1989 tarihinde kabul edilen ve 13 Haziran 1989 tarihinde Resmi Gazete'de yayımlanan 3568 sayılı kanundur. Kanunun amacı, işletmelerde faaliyetlerin ve işlemlerin sağlıklı ve güvenilir bir şekilde işleyişini sağlamak, faaliyet sonuçlarını ilgili mevzuat çerçevesinde denetlemek ve yüksek mesleki standartları gerçekleştirmektir. Kanuna göre meslek icrasına hak kazananlara "Serbest Muhasebeci Mali Müşavir" ve "Yeminli Mali Müşavir" denir. Yeminli Mali Müşavirlik mesleğinin konusu, (A) fıkrasının (b) ve (c) bentlerinde yazılı işleri yapmanın yanında, kanunun 12. maddesine göre çıkarılacak yönetmelik çerçevesinde tasdik işlerini yapmaktır. Serbest Muhasebeci Mali Müşavirlik mesleğinin konusu ise gerçek ve tüzel kişilere ait teşebbüs ve işletmelerin defterlerini tutmak, bilanço, kâr-zarar tablosu ve beyannameleri ile diğer belgelerini düzenlemek ve benzeri işleri yapmaktır.

    Serbest Muhasebeci ile mali müşavir arasındaki fark nedir?

    Serbest muhasebeci ile mali müşavir arasındaki temel farklar şunlardır: Görev ve Yetki: Mali müşavirler, daha geniş yetkilere sahiptir ve işletmelere vergi stratejileri sunar, vergi beyannamelerini hazırlayıp imzalayabilir ve vergi incelemelerinde mükellefi temsil edebilirler. Eğitim ve Sınav: Mali müşavir olabilmek için üniversitelerin ilgili bölümlerinden lisans derecesi ile mezun olmak, 3 yıl staj yapmak ve mesleki yeterlilik sınavlarını geçmek gereklidir. Ruhsat: Mali müşavirler, Serbest Muhasebeci Mali Müşavir (SMMM) ruhsatı alırken, serbest muhasebeciler için böyle bir zorunluluk yoktur. Defter Tutma: Mali müşavirler, kanunda belirtilen defterleri tutmakla yükümlüdür.

    Serbest muhasebeci mali müşavirlik ve yeminli mali müşavirlik kanunu kaç yılda bir yenilenir?

    Serbest muhasebeci mali müşavirlik ve yeminli mali müşavirlik kanunu üç yılda bir yenilenir.

    Serbest Muhasebeci Mali Müşavirler ne iş yapar?

    Serbest Muhasebeci Mali Müşavirler (SMMM) işletmelerin ve şirketlerin mali işlerini yönetir, hesaplamalarını yapar ve vergi beyannamelerini hazırlar. SMMM'lerin bazı görevleri şunlardır: Defter kaydı. Beyanname düzenleme. Tahkim ve bilirkişilik. Altyapı desteği. Denetim. SMMM'ler ayrıca bağımsız denetçi olarak da görev alabilir.