Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Reklam dilinin bazı özellikleri:
- Tek yönlü mesaj: Reklamdaki mesaj, üreticiden tüketiciye doğru iletilir 2.
- Gruplara yönelik olma: Reklamlar, belirli gruplara hitap eder, ancak her reklam herkese yönelik olmayabilir 2.
- Dilsel ve görsel semboller: Reklam mesajının iletilmesinde hem dilsel hem de görsel semboller kullanılır 2.
- İkna edicilik: Reklamlar, insanları ikna etmek amacıyla hazırlanır 23.
- Günlük dil: Reklamlarda sade, net, akıcı ve günlük bir dil kullanılır 34.
- Harekete teşvik: Reklamlar, eyleme teşvik edici olmalıdır 3.
- Olumsuzluktan kaçınma: Reklamlarda olumsuz anlatımdan kaçınılır 3.
- İnandırıcılık: Söylenenler gerçeğe uygun veya gerçeğe yakın olmalıdır 3.
- Yaratıcılık: Reklamlar, yaratıcı anlatım biçimleriyle bilgileri doğru bir şekilde aktarır 45.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: