Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Reklamcılıkta benzersiz satış teklifi (USP), bir ürün ya da hizmetin rakiplerinden farkını net bir şekilde ortaya koyan ve müşterilere neden tercih edilmesi gerektiğini açıklayan bir pazarlama stratejisidir 12.
USP'nin üç temel özelliği vardır:
- Hedef kitleye uygunluk 1. USP, belirlenen hedef kitlenin ihtiyaç ve beklentilerine doğrudan hitap etmelidir 1.
- Benzersizlik 1. Rakiplerden ayrışan ve markayı öne çıkaran bir özellik ya da değer sunmalıdır 1.
- Değer odaklılık 1. Sunulan ürün ya da hizmetin müşteriye sağladığı faydayı net bir şekilde vurgulamalıdır 1.
Bazı başarılı USP örnekleri şunlardır:
- Nike 4. Spor ürünleri markası olan Nike, “Just Do It” sloganıyla harekete geçmenin önemini vurgular 4.
- Domino’s Pizza 13. “30 dakikada kapında yoksa anında bedava” pazarlama kampanyası ile hızlı teslimatına vurgu yaparak rakiplerinden kendini ayırmayı başarmıştır 13.
- Robinhood 4. Amerikan dijital yatırım markası olan Robinhood, “komisyonsuz yatırımın öncüsü” sloganıyla pazarda yerini almıştır 4.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: