Buradasın
PWC perakende sektörü nasıl bir sektör?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
PwC'ye göre perakende sektörü, dijitalleşme ve değişen tüketici davranışları nedeniyle sürekli dönüşüm geçiren bir alandır 15.
Sektörün bazı özellikleri:
- E-ticaretin yükselişi: Online alışveriş, özellikle mobil cihazlar üzerinden, hızla artmaktadır 25. 2026 yılında Türkiye'de online alışveriş yapan müşteri tabanının 45 milyonu geçmesi öngörülmektedir 2.
- Kişiselleştirilmiş deneyimler: Tüketiciler, kişiye özel sadakat programları ve hizmet odaklı mağazalar talep etmektedir 5.
- Çok kanallı yapı: Fiziksel mağazalar hala önemli olsa da, perakendecilerin çevrimiçi kanallarla sinerji yaratması gerekmektedir 25.
- Yetenekli çalışan ihtiyacı: Bilgi sahibi, ilgili ve kalifiye personel, özellikle mağaza çalışanları için önemlidir 5.
PwC, perakendecilerin bu değişimlere uyum sağlayarak stratejilerini geliştirmelerine ve işlerini büyütmelerine yardımcı olmaktadır 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: