Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Proforma fatura düzenlemek için aşağıdaki adımlar izlenmelidir:
- Gerekli bilgilerin toplanması 12. Faturada yer alacak bilgilerin net bir şekilde toplanmış ve belgede de bu bilgilerin özetlenmiş olması gerekir 1.
- Proforma fatura şablonunun kullanılması 12. Hazır şablonlar kullanılabilir veya kendi şablonu oluşturulabilir 1.
- Faturanın imzalanması ve gönderilmesi 1. Proforma fatura, düzenlendikten sonra yetkili kişi tarafından imzalanmalı ve alıcıya gönderilmelidir 1. Fatura fiziksel olarak gönderilebileceği gibi elektronik ortamda da iletilebilir 1.
Proforma faturada bulunması gereken temel bilgiler şunlardır:
- Belgenin herhangi bir yerinde “proforma fatura” ifadesi 15;
- Faturanın oluşturulma tarihi ve geçerlilik süresi 15;
- Alıcının tam adresi, iletişim bilgileri ve telefon numarası ile satıcının şirket adı, iletişim bilgileri ve adresi 15;
- Vade süresi ve ödeme yöntemi gibi finans işlemlerine dair detaylar 15;
- Sunulan ürünün ya da hizmetin detaylı açıklaması, miktar, birim başına maliyet ve toplam maliyet gibi bilgiler 15;
- Hizmet ya da malın ne zaman teslim edileceği 15.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: