Buradasın
PR ve pazarlama arasındaki fark nedir?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
PR (Halkla İlişkiler) ve pazarlama arasındaki temel farklar şunlardır:
- Amaç: Pazarlama, ürün ve hizmetlerin tanıtımı ve satışı ile ilgiliken, PR, şirket ve halk arasında olumlu bir ilişki kurmayı ve şirketin imajını yönetmeyi amaçlar 12.
- Kontrol: Pazarlama faaliyetleri tamamen şirketin kontrolü altında gerçekleştirilirken, PR çalışmaları medya ve diğer dış kaynaklar aracılığıyla gerçekleştiği için kontrol derecesi daha azdır 3.
- Maliyet: Pazarlama genellikle ücretli tanıtım ve markalaşma faaliyetleri ile ilişkilendirilirken, PR faaliyetleri genellikle daha az maliyetlidir ve ödenmemiş medya aracılığıyla marka bilinirliği oluşturmayı hedefler 2.
- İletişim Yöntemi: Pazarlama tek yönlü bir iletişim iken, PR iki yönlü bir iletişimi teşvik eder, marka ve hedef kitle arasında bir diyalog oluşturmayı amaçlar 3.
- Hedef Kitle: Pazarlama, mevcut ve potansiyel müşterilere ulaşmayı hedeflerken, PR, örgüt veya markaya ilgi duyan herkesle olumlu ilişkiler sürdürmeyi amaçlar 2.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: