Buradasın
Power Pivot ile bütçe analizi nasıl yapılır?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Power Pivot ile bütçe analizi yapmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir:
- Verilerin hazırlanması 4. Satış verileri, müşteri bilgileri ve zaman bilgilerini içeren verilerin tablolar şeklinde olduğundan emin olunur 4.
- Verilerin Power Pivot'a aktarılması 4. Veriler Excel ana penceresine geri dönülerek "Power Pivot" menüsünden veri modeline eklenir 4.
- İlişkilerin modellenmesi 4. Farklı veri kümeleri, Power Pivot'un diyagram görünümü kullanılarak birbirleriyle ilişkilendirilir 4.
- Pivot tablosu oluşturulması 4. Excel ana menüsünde "PivotTable" seçeneği ile çok boyutlu veri analizi için bir Pivot Tablosu oluşturulur 4.
- Verilerin görselleştirilmesi 4. Gelirler, yığın çubuk grafiği gibi çeşitli grafiklerle görselleştirilir 4.
- Veri kesitlerinin kullanılması 4. Belirli kriterlere göre verileri sınırlamak için veri kesitleri kullanılır 4.
- Grafikler ve gösterge panolarının oluşturulması 4. Analiz sonuçları, pasta grafikleri gibi çeşitli görsel temsillerle sunulur 4.
Power Pivot ile bütçe analizi hakkında daha fazla bilgi edinmek için aşağıdaki kaynaklar kullanılabilir:
- Microsoft Destek 1. Power Pivot'un kullanımı ve bütçe analizi için çeşitli öğreticiler sunar 1.
- YouTube 2. "Excel Power Query ve Power Pivot ile Veri Analizi ve Raporlama" adlı bir oynatma listesi içerir 2.
- Vidoport 3. Pivot tablo kullanımı ve bütçe analizi için eğitim videoları ve interaktif dersler sunar 3.
- Tutkit 4. Excel'de Power Pivot ile veri analizi hakkında adım adım bir kılavuz sağlar 4.
- mshowto.org 5. Power Pivot ve DAX fonksiyonlarına giriş hakkında bilgi verir 5.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: