• Buradasın

    Pepsi 1990'da neden değişti?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Pepsi'nin 1990'larda yaptığı değişiklikler, pazar trendlerine uyum sağlama ve tüketici beklentilerini karşılama çabalarının bir sonucuydu 24.
    Bazı önemli değişiklikler:
    • Crystal Pepsi: 1992'de Avrupa'da, ardından ABD ve Kanada'da piyasaya sürülen Crystal Pepsi, renksiz ve kafeinsiz bir gazlı içecekti 1. Ancak, tüketicilerin "limonsuz içeceklerin sağlıklı olmayacağı" yönündeki görüşleri nedeniyle başarısız oldu ve 1993 sonunda piyasadan çekildi 1.
    • Logo: 1990'larda Pepsi'nin logosu, 1950'lerden beri kullanılan küre tasarımını koruyarak, 1980'ler ve 1990'lardaki düz versiyona geri döndü 24. Bu değişiklik, markanın geçmişini geleceğe bağlayarak, çağdaş ve inkar edilemez bir Pepsi imajı yaratmayı amaçladı 2.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Pepsi kutu kola neden kaldırıldı?

    Pepsi kutu kolanın neden kaldırıldığına dair güncel bir bilgi bulunmamaktadır. Ancak, Pepsi ile ilgili geçmişte yaşanan bazı olaylar şunlardır: Kendiliğinden patlayan kola kutuları krizi. Boş kutu kola şikayetleri. Daha fazla bilgi için Pepsi'nin resmi iletişim kanallarıyla veya müşteri hizmetleri ile iletişime geçilmesi önerilir.

    Pepsi neden logosunu değiştirdi?

    Pepsi, logosunu 80'li ve 90'lı yıllardaki ikonik logosunu andırması ve markanın cesaret, enerji ve popüler kültürle olan bağlantısını yansıtması amacıyla değiştirmiştir. Şirketin pazarlama bölümünün başı Todd Kapplan, eski küçük harfli logonun şirketin “cesur ve kendine güvenen” havasını yansıtmadığını, daha keskin ve büyük harfli yeni logonun ise bunu yapabildiğini belirtmiştir. Ayrıca, 2024 yılında şekersiz içeceklerin markanın öncelikli stratejisi olacağı duyurulmuş, siyah renk de bu nedenle üç renkli ikonik amblemin ortasındaki isme yerleştirilmiştir.

    Coca Cola ile Pepsi arasında ne fark var?

    Coca-Cola ve Pepsi arasındaki temel farklar şunlardır: 1. Tat Profili: Coca-Cola, daha yumuşak ve vanilya benzeri bir tada sahiptir. 2. Pazarlama Stratejileri: Coca-Cola, nostaljik ve aile dostu bir imajla kültürel bağ kurmayı hedefleyen reklamlar yapar. 3. Besin Değerleri: Pepsi, Coca-Cola'dan biraz daha fazla şeker içerir. 4. Global Pazar Payları: Coca-Cola, dünya genelinde daha geniş bir pazar payına sahiptir ve özellikle Asya, Afrika ve Avrupa pazarlarında liderdir. 5. Marka Değeri: Son verilere göre, Coca-Cola markası finansal olarak daha değerlidir.

    Pepsi'nin eski logosu neden kaldırıldı?

    Pepsi'nin eski logosunun kaldırılma nedeni, markanın daha cesur ve kendine güvenen bir imaj yansıtmak istemesi olarak belirtilmiştir. Ayrıca, yeni logo, 80'li ve 90'lı yıllardaki ikonik Pepsi logolarını andıracak şekilde tasarlanmıştır. Pepsi'nin logosunda en son 2008 yılında değişiklik yapıldığı göz önüne alındığında, 15 yıl sonra yapılan bu değişikliğin, tüketicilerin şeker kullanmaktan kaçınmaya başlaması nedeniyle şekerden uzaklaşma stratejisi ile de bağlantılı olduğu belirtilmiştir.

    Pepsi'nin eski reklamları neden kaldırıldı?

    Pepsi'nin eski reklamlarının kaldırılma sebeplerinden bazıları şunlardır: Protesto imgelerini depolitize etme ve devlet şiddetini önemsizleştirme. Tepki çekme ve ilgi uyandırma amacı. Ciddi bir meseleyi hafife alma. Pepsi, gelen tepkiler üzerine bu reklamları yayından kaldırma kararı aldı.