Buradasın
Pazarlamacı analitik düşünme nedir?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Pazarlamacı açısından analitik düşünme, verileri analiz ederek anlam çıkarma ve bu analizlere dayanarak kararlar alma sürecidir 12. Bu süreç, mantıksal akıl yürütme ve sistematik bir yaklaşım gerektirir 1.
Analitik düşünmenin pazarlamadaki bazı uygulamaları:
- SWOT analizi: Güçlü ve zayıf yönleri, fırsatları ve tehditleri değerlendirerek durumu veya problemi incelemek 24.
- Neden-sonuç diyagramı: Problemin temel nedenlerini belirlemek ve olayları daha iyi analiz etmek 2.
- Pareto analizi: Problemlerin %80'inin nedenlerin %20'sinden kaynaklandığını öne sürerek verimli çözümler üretmek 2.
- Zihin haritaları: Bilgileri görselleştirerek bağlantıları anlamak ve kavramlar arasındaki ilişkileri görmek 2.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: