Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Paydaş analizi şu aşamalardan oluşur:
- Paydaşların tespiti 15. Kurumun faaliyetlerini etkileyen, faaliyetlerinden etkilenen, faaliyetlerinden yararlanan ya da faaliyetleri ile ilgisi olan tüm iç ve dış paydaşlar listelenir 15.
- Paydaşların önceliklendirilmesi 15. Her paydaşın türü, önemi, etki derecesi ve önceliği hesaplanır 15.
- Paydaşların değerlendirilmesi 15. Paydaşlar, aldıkları ürün ve hizmet bazında detaylı olarak değerlendirilir 1.
- Görüş ve önerilerinin alınması ve değerlendirilmesi 15. Paydaşların görüş ve önerileri mülakat, anket, atölye çalışması, toplantı ya da arama konferansı ile alınır 15.
Paydaş analizi yapılırken kullanılabilecek bazı yöntemler:
- Güç/faiz tablosu 24. Paydaşları faiz ve güç düzeylerine göre sınıflandırır 24.
- Önem modeli 2. Paydaşları ortak ilgi alanlarına veya teşviklere göre gruplara ayırır 2.
- Paydaş haritalama 4. Paydaşları "güç" (etki kapasitesi) ve "ilgi" (düzenlemeyle ilgi derecesi) gibi kriterlere göre bir harita üzerinde sınıflandırır 4.
Paydaş analizi, stratejik plan, araştırma ve uygulama projesi hazırlarken, bir soruna çözüm üretirken kullanılır 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: