Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Niş pazarlama, küçük bir tüketici grubunun ihtiyaç ve isteklerini daha iyi karşılamak amacıyla geliştirilmiş, dar kapsamlı bir pazarlama alanıdır 123. Bu pazarlama türünde, herkesin biraz sevdiği mallar/hizmetler yerine, az kişinin çok fazla sevdiği malların/hizmetlerin üretimi ve pazarlanması hedeflenir 1.
Aşırı uç pazarlama hakkında ise bilgi bulunamamıştır.
Niş pazarlama, aşağıdaki özellikleriyle öne çıkar:
- Yüksek kâr payı: Niş pazarlama yapan firmalar, yüksek bir kâr payına ulaşır 13.
- Müşteri memnuniyeti: Müşterilerin özel isteklerini karşıladıkları için istedikleri fiyatı alabilirler 13.
- Rekabet azlığı: Genellikle pek çok rakip firmanın ilgisini çekmez 13.
- Düşük üretim ve satış: Üretim ve satış oranı düşük olsa da kâr oranı yüksektir 35.
- Kolay pazarlama: Belirli bir endüstri kolunda veya coğrafi alanda yoğunlaşan firmalar, daha etkin pazarlama stratejileri geliştirebilir 15.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: