Buradasın
Müşteri ömür boyu değeri nasıl hesaplanır?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Müşteri ömür boyu değeri (CLV) hesaplamak için aşağıdaki adımlar izlenebilir:
Formül şu şekilde ifade edilebilir:
CLV = Müşteri Değeri (Ortalama Satın Alma Değeri x Satın Alma Sıklığı) x Ortalama Müşteri Yaşam Süresi 2.
Örnek hesaplama:
Bir müşterinin ortalama satın alma değeri 500 TL, yılda 4 kez alışveriş yapıyorsa ve müşteri ortalama 3 yıl boyunca aktif kalıyorsa, CLV şu şekilde hesaplanır 2:
500 x 4 x 3 = 6.000 TL 2.
Bu hesaplama, işletmelerin müşteri ilişkilerinin uzun vadeli değerini anlamalarına yardımcı olabilir 2.
CLV hesaplamak için kullanılan formül ve yaklaşımlar farklılık gösterebilir 4.
Daha detaylı bilgi ve hesaplama için bir uzmana danışılması önerilir.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: