Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Muhasebede kullanılan bazı temel terimler şunlardır:
- Aktif (Asset) 4. Bir işletmenin sahip olduğu tüm değerli varlıklar, nakit, taşınmazlar, envanter, alacaklar ve maddi olmayan varlıklar 4.
- Brüt Kâr (Gross Profit) 24. Bir firmanın, satış gelirlerinden mal veya hizmet üretim maliyetleri düşüldükten sonra elde ettiği kâr 24.
- Bordro (Payroll) 24. Çalışanlara yapılan ödeme süreci, maaşların hesaplanması ve ödenmesi 24.
- Cari Hesap 13. Ticari faaliyet gösteren bir işletmenin tedarikçiler ve müşterileri ile yaptığı tüm işlemlerin toplandığı hesap 13.
- Defter Değeri (Book Value) 2. Bir varlığın satın alma maliyetinin birikmiş amortisman düşüldükten sonra kalan değeri 2.
- Denge Noktası (Break-even Point) 24. Bir işletmenin gelirlerinin giderlerini karşılamaya başladığı nokta 24.
- Duran Varlıklar (Fixed Assets) 24. Bir yıldan daha uzun süre işletmeye hizmet eden, bina, makine ve ekipman gibi varlıklar 24.
- Gelir (Income) 2. Bir işletmenin belirli bir dönemde elde ettiği toplam gelir 2.
- Giderler (Expenses) 4. İşletmenin gelir elde etme sürecinde yaptığı harcamalar 4.
- Net Gelir (Net Income) 24. Bir işletmenin gelirlerinden tüm giderlerin çıkarılması sonucu kalan kâr 24.
Bu terimler, muhasebe ve finans süreçlerinde sıkça karşılaşılır ve işletmenin finansal durumunu anlamak ve raporlamak için kullanılır 4.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: