Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Muhasebede kullanılan bazı temel terimler şunlardır:
- Defter Tutma: Şirketin gelir ve giderlerinin, alacak ve borçlarının düzenli olarak kaydedilmesi 1.
- Fatura: Satış yapılan mal veya hizmetin bedeli ve şartlarını gösteren resmi belge 1.
- Gelir: Şirketin faaliyetleri sonucu elde ettiği para veya değerlerin toplamı 1.
- Gider: Şirketin faaliyetleri sonucu ortaya çıkan ve nakit çıkışına yol açan maliyetler 1.
- Amortisman: Bir varlığın maliyetinin zamanla düşürülmesi süreci 12.
- Mali Tablolar: Bilanço, gelir tablosu ve nakit akım tablosu gibi şirketin mali durumunu ve performansını gösteren raporlar 1.
- KDV (Katma Değer Vergisi): Şirketin satışlarından veya hizmetlerinden alınan tüketici vergisi 1.
- Envanter: Şirketin elinde bulunan mal veya hizmetlerin fiziksel sayımı ve değerlemesi 12.
- Beyanname: Hukuki bir varlığın yetkili makamlara yazılı bir şekilde bildiren belge 4.
- Stopaj: Gelir vergisi veya kurumlar vergisi mükellefi olan bir kişinin kazanç tutarından ödeme esnasında kesilen vergi 4.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: