Buradasın
Muhasebe yetkilisi sertifikası nasıl alınır?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Muhasebe yetkilisi sertifikası almak için aşağıdaki adımlar izlenmelidir:
- Eğitim Programına Başvuru: Kamu idarelerinin muhasebe hizmetlerinde en az dört yıl çalışmış olanlar, belirlenen şartları taşımaları halinde sertifika eğitim programına başvurabilirler 14.
- Başvuru Şartları:
- Sınav Başarısı: Sertifika eğitim programını tamamlayan adaylar, Bakanlık tarafından yapılan aday belirleme sınavında başarılı olmalıdır 1.
- Sertifika Alımı: Sınavda başarılı olan adaylara, Bakanlık tarafından muhasebe yetkilisi sertifikası verilir 1.
Sertifika türleri farklılık gösterebilir:
- GY kodlu sertifika: Genel yönetim kapsamındaki tüm idarelerde görev yapma yetkisi verir 2.
- BMİB kodlu sertifika: Belde ve nüfusu 25.000'in altında olan ilçe belediyeleri ile mahalli idare birliklerinde görev yapma yetkisi verir 2.
- ÖMS kodlu sertifika: Sadece özel bütçeli idareler, mahalli idareler ve sosyal güvenlik kurumlarında görev yapma yetkisi verir 2.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: