Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Mikro iktisatta tüketici teorisi, tüketicilerin sınırlı kaynaklarla maksimum faydayı nasıl elde etmeye çalıştıklarını inceleyen bir alandır 3.
Bu teori kapsamında aşağıdaki konular ele alınır:
- Tüketici tercihleri: Tüketicilerin nasıl kararlar verdiği ve talep edilen malların fiyatlarının tüketici tercihlerine nasıl etki ettiği 2.
- Bütçe kısıtı: Tüketicilerin gelirleri ile satın alabilecekleri mal ve hizmetlerin toplamını sınırlayan faktör 3.
- Fayda maksimizasyonu: Tüketicilerin farklı mal ve hizmetlerin tüketiminden elde ettikleri faydaları nasıl maksimize ettikleri 3.
- Gelir ve ikame etkisi: Bir malın fiyatındaki değişikliğin tüketicinin gerçek gelirine ve bu malı diğer mallarla ikame etme eğilimine nasıl etki ettiği 3.
Tüketici teorisi, Alfred Marshall, William Stanley Jevons, Carl Menger ve Léon Walras gibi önemli ekonomistler tarafından geliştirilmiştir 3.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: