Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
MFCA (Material Flow Cost Accounting), malzeme ve enerji akışlarını izleyerek işletmelerin çevresel ve finansal performansını iyileştirmeyi amaçlayan bir yönetim aracıdır 145.
MFCA'nın temel işlevleri:
- Maliyetlerin şeffaflığını artırmak 14. Malzeme ve enerji akışlarıyla ilişkili maliyetleri belirleyerek israf ve verimsizliklerin tespit edilmesini sağlar 145.
- Karar almayı desteklemek 14. Süreç mühendisliği, üretim planlaması, kalite kontrol, ürün tasarımı ve tedarik zinciri yönetimi gibi alanlarda organizasyonel kararları destekler 14.
- Koordinasyonu ve iletişimi geliştirmek 1. Malzeme ve enerji kullanımı konusunda organizasyonlar içinde daha iyi bir işbirliği sağlar 1.
- Sürdürülebilirliği teşvik etmek 45. Atıkların azaltılmasını ve kaynak verimliliğinin artırılmasını teşvik ederek çevresel etkilerin azaltılmasına katkıda bulunur 45.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: