Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Funnel, pazarlama hunisi veya satış hunisi olarak da bilinir, potansiyel müşterilerin bir markanın sunduğu ürün veya hizmetle kurdukları ilk bağlantıdan satın alma sürecine doğru olan yolculuğun aşamalarını içeren bir terimdir 12.
Funnel genellikle dört ana aşamadan oluşur:
- Farkındalık: Müşterilerin markayla ilk kez tanıştığı aşamadır 23. Bu aşamada dijital reklamlar, sosyal medya paylaşımları ve içerik pazarlama gibi araçlarla geniş bir kitleye ulaşmaya çalışılır 2.
- İlgi Uyandırma: Müşterilerin dikkatini çektikten sonra, ürün veya hizmetlerin daha yakından tanıtılmasıyla ilgilerinin artırılması hedeflenir 3.
- Değerlendirme: Potansiyel müşteriler, ürün veya hizmeti satın almayı ciddi olarak düşünürler ve daha fazla bilgi sunarak karar vermelerinin kolaylaştırılması sağlanır 2.
- Satış: Potansiyel müşterilerin nihayetinde bir karar verip satın alma işlemi gerçekleştirdiği noktadır 2. Bu aşamada iyi tasarlanmış bir satış teklifi veya cazip bir kampanya kilit rol oynar 2.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: