Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
LTV (Customer Lifetime Value) oranı şu formülle hesaplanır:
Bileşenlerin açıklamaları:
- Ortalama Satın Alma Değeri: Belirli bir dönemde yapılan toplam satışların, o dönemde yapılan toplam satın alma sayısına bölünmesiyle elde edilir 2.
- Satın Alma Sıklığı: Bireysel müşterilerin belirli bir dönemde yaptıkları toplam satın alma sayısıdır 2.
- Müşteri Ömrü: Bir müşterinin işletmeyle aktif olarak kaldığı ortalama süredir 23.
Örneğin, bir müşterinin yıllık 3 kez alışveriş yaptığı, ortalama 500 TL harcadığı ve 4 yıl boyunca müşteri olarak kaldığı biliniyorsa, LTV şu şekilde hesaplanır: 3 × 500 × 4 = 6.000 TL 3.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: