Buradasın
Kano analizinde kaç çeşit müşteri ihtiyacı vardır?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
- Temel ihtiyaçlar (Must-be) 13. Müşterilerin beklediği, ürünün olmazsa olmazı olan özelliklerdir 3. Bu özelliklerin eksikliği büyük memnuniyetsizliğe yol açarken, varlığı sadece müşterileri nötr hale getirir 1.
- Performans ihtiyaçları (One-dimensional) 13. Bu özellikler, müşteri memnuniyetini doğrudan etkiler ve konuşulanlar arasındadır 3.
- Çekici ihtiyaçlar (Attractive) 13. Müşterileri şaşırtan ve memnuniyetlerini önemli ölçüde artıran beklenmedik özelliklerdir 3.
- Kayıtsız ihtiyaçlar (Indifferent) 13. Bu özellikler, müşteri memnuniyetini ne artırır ne de azaltır 3.
- Ters ihtiyaçlar (Reverse) 13. Yüksek derecede gerçekleştirildiklerinde memnuniyetsizliğe neden olan özelliklerdir 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: