Buradasın
Kano analizinde kaç çeşit müşteri ihtiyacı vardır?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Kano analizinde beş çeşit müşteri ihtiyacı bulunmaktadır:
- Temel ihtiyaçlar (Must-be) 123. Müşterilerin ürün veya hizmette zaten olacağını düşündükleri, yoksunluğu yüksek seviyede tatminsizliğe yol açan gereksinimlerdir 12.
- Doğrusal ihtiyaçlar (One-dimensional) 125. Müşterilerin açıkça talep ettikleri gereksinimlerdir ve ne kadar çok karşılanırsa, memnuniyet düzeyi o kadar artar 12.
- Heyecan verici ihtiyaçlar (Exciting) 123. Müşterilerin ne açıkça belirttikleri ne de bekledikleri, karşılanmaları durumunda yüksek memnuniyet yaratan gereksinimlerdir 12.
- Kayıtsız ihtiyaçlar (Indifferent) 35. Müşterilerin kayıtsız kaldıkları ve nadiren ihtiyaç duydukları özelliklerdir 1.
- Karşıt ihtiyaçlar (Reverse) 35. Bu özelliklere sahip olunduğunda müşteri memnuniyetinde düşüş yaşanan, ancak olmadığında memnuniyeti artıran özelliklerdir 5.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: