Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Havayolunda 4P kavramı, pazarlama karması olarak bilinir ve dört temel unsuru temsil eder: Ürün (Product), Fiyat (Price), Yer (Place) ve Promosyon (Promotion) 12.
Bu unsurlar havayolunda şu şekilde uygulanabilir:
- Ürün: Havayolunun sunduğu hizmetler, yani uçuşlar ve ek hizmetler (örneğin, bagaj hakkı, yemek servisi) 3.
- Fiyat: Bilet fiyatları, rezervasyon dönemleri ve özel indirimler gibi fiyatlandırma stratejileri 4.
- Yer: Uçuşların gerçekleştirildiği rotalar, havaalanları ve online rezervasyon platformları 5.
- Promosyon: Reklam kampanyaları, halkla ilişkiler faaliyetleri ve satış teşvikleri gibi tanıtım stratejileri [6].
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: