• Buradasın

    Halk otobüsü esnafı neden eylemde?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Halk otobüsü esnafının eylem yapmasının başlıca nedenleri şunlardır:
    1. Ödeme Sorunları: Esnaf, İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nden (İBB) alacaklarını tahsil edememektedir 12. Özellikle son 5 yılda 3-4 aya varan ödeme gecikmeleri yaşanmıştır 3.
    2. Ekonomik Zorluklar: Artan maliyetler ve yüksek işletme giderleri, esnafı zor durumda bırakmıştır 3.
    3. Hizmet Kesintisi Tehdidi: Ödemelerin yapılamaması durumunda, bazı hatlarda hizmet kesintisi yaşanabileceği uyarısı yapılmıştır 23.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Yüksek kiralar esnafı nasıl etkiliyor?

    Yüksek kiralar, esnafı çeşitli şekillerde olumsuz etkiliyor: Maliyetlerin Artması: Yüksek kira giderleri, esnafın maliyetlerini artırıyor ve bu durum fiyatlara yansıtılıyor. İş Yerini Değiştirme veya Kapatma: Yüksek kiraları karşılayamayan esnaf, ya iş yerini değiştiriyor ya da kapatmak zorunda kalıyor. Stopaj Yükü: Esnaf, kira üzerinden alınan stopaj vergisini ödemek zorunda kalıyor, bu da mali yükü artırıyor. Çırak Bulma Zorluğu: Yüksek kiralar, esnafın yanınıza çırak almasını zorlaştırıyor. Bu sorunlar, özellikle küçük esnaf ve zanaatkârları daha fazla etkiliyor.

    Halk otobüsleri neden para kazanmıyor?

    Halk otobüslerinin para kazanamama nedenleri arasında artan maliyetler ve istikrarlı fiyat artışı sağlanamaması yer almaktadır. Ayrıca, yakıta gelen zamlar ve gelir-gider dengesizliği de otobüs sahiplerinin ekonomik sıkıntılar yaşamasına yol açmaktadır.

    Halk otobüsçüleri ne istiyor?

    Halk otobüsçülerinin talepleri şunlardır: 1. Ücretsiz Taşıma Desteğinin Artırılması: Özel halk otobüsçüleri, ücretsiz yolcu taşımacılığına yapılan desteğin yetersiz kaldığını ve bu desteğin artırılmasını istiyor. 2. Biniş ve Süre Kotası: Ücretsiz taşımanın suiistimal edilmesini önlemek için belli bir biniş ya da saat kotasının konulması talep ediliyor. 3. Yasal Düzenleme: Ücretsiz taşıma konusunun tekrar düzenlenmesi ve bu konuda yasal bir altyapının oluşturulması isteniyor. 4. Gelir Desteği: Devletin, araç başı desteği kadar ayda 4 günlük hizmet verilebilmesi ve geri kalan sürede kamu araçlarının kullanılması önerisi sunuluyor.