Buradasın
GİB e-belge nasıl kullanılır?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
GİB e-belge kullanmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir:
- Yasal zorunlulukların belirlenmesi 3. İşletmenin faaliyet alanı ve yıllık brüt satış hasılatı gibi kriterlere göre hangi e-belge türlerinin kullanılması gerektiğini tespit etmek 3.
- Mali mühür veya elektronik imza temini 3. Kurumsal firmalar için mali mühür, şahıs şirketleri için ise elektronik imza (e-imza) edinmek 3.
- Gelir İdaresi Başkanlığı (GİB) portalına kayıt 3. GİB’in e-belge portalına giriş yaparak gerekli kayıt işlemlerini gerçekleştirmek 3.
- Uygun yazılım veya entegrasyon yönteminin seçimi 3. E-belge düzenlemek için GİB portalı kullanımı, özel entegratörler veya doğrudan entegrasyon yöntemlerinden birini tercih etmek 3.
- Gerekli başvuruların yapılması 3. Seçilen yönteme göre GİB’e e-fatura, e-arşiv fatura, e-defter gibi e-belge uygulamaları için başvuruda bulunmak 3.
- Sistem kurulumu ve testleri 3. Seçilen entegrasyon yöntemine göre yazılım kurulumlarını yapmak ve test süreçlerini tamamlamak 3.
- Personel eğitimi ve süreç yönetimi 3. E-belge kullanımına geçiş öncesinde ilgili personelin eğitimini sağlamak ve süreçlerin sorunsuz işlemesi için gerekli düzenlemeleri yapmak 3.
E-belge düzenlenirken yasal mevzuata uyum, doğru ve eksiksiz bilgi girişi, elektronik imza veya mali mühür kullanımı, belge numaralandırma ve tarih, zamanında düzenleme ve gönderim, arşivleme ve saklama gibi hususlara dikkat edilmelidir 3.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: