Tekdüzen Hesap Planı açıklamaları şu şekildedir: 1. Hesap: Varlıklar, borçlar ve sermaye unsurlarının işlemlerini kaydeden çizelgedir. 2. Hesabı Borçlandırmak ve Alacaklandırmak: İlgili hesapların borç veya alacak tarafına kayıt yapmaktır. 3. Hesap Açmak: İlgili hesabın borcuna veya alacağına ilk kez kayıt yapmaktır. 4. Hesap Kalanı: İlgili hesabın borç toplamı ile alacak toplamı arasındaki farktır. 5. Aktif Hesaplar: Varlıkların izlendiği ve borç kalanı veren hesaplardır (örneğin, kasa hesabı, bankalar hesabı). 6. Pasif Hesaplar: Sermaye ve borçların izlendiği ve alacak kalanı veren hesaplardır (örneğin, sermaye hesabı, borçlar hesabı). 7. Gelir Hesapları: İşletmenin varlıklarını arttıran işlemlerin (gelirlerin) kaydedildiği hesaplardır. 8. Gider Hesapları: İşletmenin varlıklarını azaltan işlerin (giderlerin) kaydedildiği hesaplardır. 9. Nazım Hesaplar: Varlıklarda, borçlarda ve sermayede artış veya azalış yaratmayan, ancak işletme yönetimi tarafından bilinmesi gereken işlemlere ait hesaplardır. Tekdüzen Hesap Planı, 1.1.1994 tarihinden itibaren bütün işletmelerde uygulanması zorunlu olan bir hesap planıdır.