• Buradasın

    Gelecek ay gider ve gelir tahakkuku nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Gelecek ay gider ve gelir tahakkuku, muhasebede dönem ayırıcı hesaplar arasında yer alan 180 Gelecek Aylara Ait Giderler ve 181 Gelir Tahakkukları hesaplarında izlenen işlemlerdir 13.
    Gelecek ay gider tahakkuku, peşin olarak ödenen ancak gelecek aylara ait olan giderlerin izlendiği hesaptır 13. Örneğin, kiralanan işyerleri, üretimde kullanılmak üzere kiralanan makineler veya sigorta giderleri gibi 3.
    Gelir tahakkuku ise, işletmenin gelir elde etme hakkı kazandığı, ancak henüz tahsil edilmemiş işlemler için yapılan muhasebe kaydıdır 2. Örneğin, bir işletmenin bir müşteriyle anlaşma yapması ve ürün teslimatını gerçekleştirmesi, ancak ödeme tarihinin henüz gelmemesi durumunda gelir tahakkuku yapılır 2.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:
  • Konuyla ilgili materyaller

    Gelecek dönemlere ait gelirler ve giderler ne zaman muhasebeleştirilir?
    Gelecek dönemlere ait gelirler ve giderler, tahakkuk ettikleri dönemde muhasebeleştirilir. - Gelecek dönemlere ait giderler, peşin ödenmiş olsalar bile, ilgili oldukları döneme kadar "180 Gelecek Aylara Ait Giderler" hesabında borç olarak kaydedilir ve dönem geldiğinde ilgili gider hesabına aktarılarak kapatılır. - Gelecek dönemlere ait gelirler ise, üçüncü kişilerden tahsili hesap döneminden sonra yapılacak olsa bile, içinde bulunulan döneme ait olan kısımları "181 Gelir Tahakkukları" hesabında izlenir.
    Gelecek dönemlere ait gelirler ve giderler ne zaman muhasebeleştirilir?
    Gelir gider tablosu ile gelir gider defteri aynı mı?
    Gelir gider tablosu ve gelir gider defteri kavramları birbirine yakın olsa da tam olarak aynı değildir. Gelir gider tablosu, bir işletmenin belirli bir hesap döneminde elde ettiği gelirle yaptığı giderleri gösteren ve dönem faaliyetlerinin net sonucunu özetleyen bir finansal tablodur. Gelir gider defteri ise şirketin tüm girdi ve çıktılarının düzenli bir şekilde tutulduğu, ön muhasebenin önemli bir parçasıdır.
    Gelir gider tablosu ile gelir gider defteri aynı mı?
    Gelecek ay gider tahakkuku nasıl yapılır?
    Gelecek ay gider tahakkuku yapmak için aşağıdaki adımlar izlenir: 1. Fatura Girişi: İlgili hizmet veya ürün faturası girilir ve detaylar sayfasında "Gelecek Aylara ve Yıllara Ait Gelir/Gider Tahakkuku" alanı işaretlenir. 2. Dağıtım Süresi: Dağıtım süresi (ay) veya dağıtım başlangıç ve bitiş tarihleri girilir. 3. Muhasebeleştirme: Fatura muhasebeleştirilir. 4. Yıl Sonu İşlemleri: İlgili yıl sona erdiğinde, öncelikle gelecek yıllara ait giderlerin aylara dağıtım işlemi yapılır. Bu işlemler, Genel Muhasebe işlemler menüsünde yer alan "Gelecek Yıllara Ait Gelir ve Giderlerin Aylara Dağıtımı" seçeneği ile gerçekleştirilir.
    Gelecek ay gider tahakkuku nasıl yapılır?
    12 aylık gelir gider tablosu nasıl yapılır?
    12 aylık gelir gider tablosu oluşturmak için aşağıdaki adımları izlemek gerekmektedir: 1. Excel Dosyasını Hazırlama: Boş bir Excel dosyası açıp, tablonuzu düzenleyin ve gelir ve giderler için ayrı sütunlar oluşturun. 2. Gelirleri Girme: Tablonun gelir bölümüne, her ay elde ettiğiniz tüm gelirleri listeleyin ve her gelir kaynağını ayrı bir satıra ekleyerek toplam geliri hesaplayın. 3. Giderleri Girme: Gelirlerin altına veya tabloyu T şeklinde ayırarak yan tarafına, aynı şekilde giderlerinizi girin ve her harcamanın detaylarını ayrı satırlarda listeleyin. 4. Kâr veya Zararı Hesaplama: Gelirler ve giderler arasındaki farkı hesaplayarak, her ayın kâr veya zarar durumunu belirleyin. Yıl sonunda, 12 ayın toplam gelir ve giderlerini analiz ederek yıllık kâr veya zarar durumunuzu belirleyebilirsiniz.
    12 aylık gelir gider tablosu nasıl yapılır?
    Gelir faturası ne demek?
    Gelir faturası, bir hizmet veya ürün karşılığında alıcının borçlandığı tutarı gösteren satıcı tarafından düzenlenen resmi belgedir.
    Gelir faturası ne demek?
    Aylık gider tablosu ne zaman hazırlanır?
    Aylık gider tablosu, belirli bir zaman dilimini kapsayan (örneğin, bir yıl, üç aylık dönemler) hesap dönemleri sonunda hazırlanır.
    Aylık gider tablosu ne zaman hazırlanır?
    180 gelecek aylara ait giderler hesabı nasıl çalışır?
    180 Gelecek Aylara Ait Giderler Hesabı, peşin ödenen ve cari dönem içinde ilgili gider hesaplarına kaydedilmemesi gereken, gelecek döneme ait giderleri izlemek için kullanılır. Hesabın işleyişi şu şekildedir: 1. Borçlandırma: Gelecek aylarda ilgili gider ve maliyet hesaplarına borç kaydedilecek peşin ödenen giderler, bu hesabın borcuna kaydedilir. 2. Alacaklandırma: Gelecek aylarda bu hesaba alacak verilmek suretiyle ilgili gider hesabına aktarılır. Örneğin, bir işletmenin yıllık kira giderini peşin olarak ödemesi durumunda, muhasebe kaydı şu şekilde yapılır: - 180 Gelecek Aylara Ait Giderler: 120.000 TL. - 102 Bankalar: 120.000 TL. Her ay sonunda gider kaydı yapıldığında: - 770 Genel Yönetim Giderleri: 10.000 TL. - 180 Gelecek Aylara Ait Giderler: 10.000 TL.
    180 gelecek aylara ait giderler hesabı nasıl çalışır?