Buradasın
Fiyat farkı reklamlarda nasıl belirtilir?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Fiyat farkının reklamlarda belirtilmesi için aşağıdaki kurallara uyulması gerekmektedir:
- Tüm vergiler dahil toplam satış fiyatı gösterilmelidir 12.
- "Net", "tümü" veya "her şey" gibi ifadeler, indirimin tüm veya belirli kategorideki mal veya hizmetler için geçerli olması halinde kullanılabilir 12. Bu durumda, indirim kategorilerinin tüketiciler tarafından açıkça anlaşılabilir şekilde belirtilmesi gerekmektedir 1.
- "%e varan", "%den itibaren", "%e kadar" gibi ifadeler okunabilir büyüklükte yer almalı ve indirimli malların kapsamı tüketicinin makul beklentisini karşılamalıdır 13.
- İndirimin geçerliliği bir süre veya stoka bağlı ise, bu süre ve stok miktarı reklamlarda açıkça belirtilmelidir 13.
- Karşılaştırmalı reklamlarda, rakip ürünün adı açıkça belirtilmeli veya ima edilmelidir 4.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: