Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
FCB Planlama Modeli (Foote, Cone and Belding Grid), tüketicilerin satın alma davranışlarını yorumlamak ve buna göre reklam stratejileri geliştirmek için kullanılan bir yaklaşımdır 12.
Bu model, dört önemli faktöre dayanarak ürünleri dört kategoriye ayırır: düşünme, hissetme, yüksek katılım ve düşük katılım 13:
- Bilgilendirici (Informative): Pahalı ve yüksek öneme sahip ürünler, önce detaylı bilgi edinilir, sonra satın alma kararı verilir 12. Örnekler: emlak, sigorta, yatırım 2.
- Duygusal (Affective): Duygusal niteliklere sahip ürünler, önce marka veya ürünle bağ kurulur, sonra ürün özellikleri öğrenilir 12. Örnekler: mücevher, kozmetik 2.
- Alışkanlık (Habitual): Günlük ihtiyaçlar, düşük katılımla ama analitik bir şekilde satın alınır 12. Örnekler: temizlik malzemeleri, gazete 2.
- Tatmin (Satisfaction): Duygusal dürtülerle yapılan, ancak çok fazla tüketici katılımı gerektirmeyen satın almalar 12. Örnekler: fast food, eğlence 2.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: