Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Excel'de cari hesap tutmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir:
- Çalışma kitabı oluşturma 4. Cari hesap tablosu için bir çalışma kitabında, verilerin alınacağı ana sayfa ve carilerin tutulduğu ayrı bir sayfa oluşturulmalıdır 4.
- Veri doğrulama 4. Hata payını azaltmak için veri doğrulama işlemi yapılmalıdır 4. Bunun için, cari bilgilerinin girileceği alan seçilip “Veri” menüsünden “Veri Doğrulama” seçeneği kullanılmalıdır 4. Açılan pencerede “İzin Verilen” kısmında “Liste” seçilmeli ve kaynak kısmına cari listesinin bulunduğu sayfadan cari isimleri eklenmelidir 4.
- Tarih ve işlem türü girişi 4. Tarih kısmına “BUGÜN” formülü girilmeli, işlem türü için ise “Mal Alımı” veya “Ödeme” gibi standart bilgiler yazılmalıdır 4.
- Raporlama 4. Dönemsel raporlar almak için yıl ve ay olarak ayrı listeler tutulmalıdır 4.
- Borç-alacak takibi 4. Excel'de borç-alacak takibi için “ÇOKETOPLA” fonksiyonu kullanılmalıdır 4.
Excel'de cari hesap tutmak için çeşitli YouTube videoları ve vidoport.com gibi kaynaklar da kullanılabilir 13.
Excel'in kapsamlı bir veri işleme programı olması, çeşitli işlemleri bulunan ve iş hacmi büyük olan firmalarda kafa karışıklığına sebep olabilir, vakit kaybettirir ve veri güvenliği az olabilir 5. Bu nedenle, personellerinin performansını düşünen firmalar, Excel yerine özel cari hesap programlarını tercih edebilir 5.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: