Buradasın
ELÜS alım satım belgesi muhasebe kaydı nasıl yapılır?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
ELÜS (Elektronik Ürün Senedi) alım satım belgesi muhasebe kaydı, aşağıdaki adımlar izlenerek yapılır:
- ELÜS Alım Satım Belgesi Oluşturulması: Her bir alım satım işlemi için Elektronik Kayıt Kuruluşu (EKK) tarafından ELÜS Alım Satım Belgesi oluşturulur ve bu belge alıcı ve satıcı taraflara elektronik ortamda gönderilir 12.
- Fatura Yerine Geçme: ELÜS alım satımına taraf olanlar, bu işlem için ayrıca fatura veya diğer herhangi bir belge düzenlemezler; alım satım işlemi EKK tarafından düzenlenen ELÜS Alım Satım Belgesi ile tevsik edilir 23.
- Muhasebe Kayıtları: ELÜS'lerin muhasebe kayıtlarında izlenmesi için "150 İlk Madde ve Malzeme Hesabı" kullanılır; bu hesaba alımların maliyeti ile borç kaydedilir ve üretime verildiğinde, tüketildiğinde, satıldığında veya devredildiğinde alacak kaydedilir 5.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: