Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
E-ticarette çapraz satış (cross-selling), bir müşteriye incelediği, sepete eklediği veya satın aldığı asıl ürünle ilgili başka bir ürünü satmaya yönelik pazarlama yöntemidir 135.
Bu yöntem, sadece ürün değil, hizmet satışlarında da uygulanabilir 3. Çapraz satışın genel amacı, ortalama sepet tutarını artırarak daha fazla kâr elde etmektir 3. Ayrıca, nispeten daha az satılan ürünlerin satış hacmi de bu yöntemle artırılabilir 3.
E-ticarette çapraz satış örnekleri:
- Amazon 4. Herhangi bir ürünün sayfasında, çapraz satış teklifleri sunulur 4.
- E-ticaret siteleri 4. Sepet adımında ekranda beliren kısa süreli indirim teklifleri 4.
- Birlikte alınan ürünler 4. Birlikte alındığında daha ucuz olan ürünlerle ilgili kampanyalar 4.
Çapraz satış yaparken dikkat edilmesi gerekenler:
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: