• Buradasın

    Dijital vergi dairesinde e-defter dönemi nasıl değiştirilir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Dijital Vergi Dairesi üzerinden e-Defter döneminin değiştirilmesi için aşağıdaki adımlar izlenmelidir:
    1. Kullanıcı Girişi: Dijital Vergi Dairesi sayfasına giriş yaparak "Kullanıcı Girişi" butonuna tıklayın 2.
    2. "T.C. Kimlik No/ Vergi Kimlik No/ Kullanıcı Kodu", "Şifre" ve "Doğrulama Kodu" bilgilerini girip "Giriş Yap" butonuna tıklayın 2.
    3. "Geçiş Yapılacak Uygulamalar" alanından "e-Defter" butonuna tıklayın 2.
    4. "Yönlendirmeyi Onaylıyor Musunuz?" metnini okuduktan sonra "Onayla" butonuna tıklayın 2.
    5. Onayla butonuna tıklandığında yeni sekmede "e-Defter Uygulaması" açılacaktır 2.
    6. e-Defter uygulamasına giriş yaptıktan sonra "Bilgi Güncelle" butonuna tıklayın 3.
    7. Açılan sayfada "Paket Yükleme Dönem Tercihi" alanından "Aylık" veya "Üç Aylık" seçeneğini belirleyin 23.
    8. "Değişiklikleri Kaydet" butonuna tıklayın ve ardından "Güncelleme Onay" ekranında "Onayla" butonuna tıklayın 2.
    Bu işlemler sonucunda e-Defter berat dosyalarının yükleme tercihi değiştirilmiş olacaktır 2.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    e-Fatura ve e-Defter saklaması nasıl yapılır?

    e-Fatura ve e-Defter saklaması şu şekillerde yapılabilir: e-Defter Saklama: GİB Sistemi: e-Defterler ve berat dosyaları, Gelir İdaresi Başkanlığı'na (GİB) gönderildikten sonra 10 yıl boyunca saklanır. Özel Entegratör: İşletmeler, özel entegratör hizmetleri ile e-defterlerini güvenli bir şekilde saklayabilir. e-Fatura Saklama: Mükellef Bilgi İşlem Sistemleri: e-Faturalar, mükelleflerin kendi bilgi işlem sistemlerinde veya GİB'den saklama hizmeti almış kuruluşlarda saklanır. GİB Portalı: GİB Portalinde saklama için bir sınırlama yoktur, ancak 6 aydan eski faturalar sistemden kaldırılır. Saklama zorunluluğu, Vergi Usul Kanunu ve Türk Ticaret Kanunu kapsamında belirlenmiştir.

    E-defter ve e-fatura zorunluluğu aynı mı?

    E-defter ve e-fatura zorunlulukları farklıdır, ancak bazı durumlarda birbirleriyle ilişkilidir. E-fatura zorunluluğu, 2024 yılı için belirli şartları taşıyan mükellefler için zorunludur. E-defter zorunluluğu ise, e-fatura uygulamasına geçen mükellefler için zorunludur.

    Gib dijital vergi dairesinden hangi işlemler yapılır?

    Gelir İdaresi Başkanlığı (GİB) Dijital Vergi Dairesi'nde yapılabilecek işlemlerden bazıları şunlardır: borç durumu sorgulama ve ödeme işlemleri; e-fatura ve e-arşiv fatura işlemleri; e-tebligat ve ödeme emirleri; vergi ceza ihbarnameleri, indirim ve uzlaşma talepleri; motorlu taşıtlar vergisi (MTV) ile ilgili dilekçe ve talepler; gayrimenkullerin elden çıkarılması ile ilgili dilekçeler; vergi borcunun taksitlendirilmesi ile ilgili talepler; gümrük çıkış beyanname talebi; iade ve mahsup talepleri; mükellefiyet yazısı talepleri. Dijital Vergi Dairesi'ne, ivd.gib.gov.tr internet sitesinden veya e-Devlet üzerinden edinilecek bir şifre ile giriş yapılabilir.

    E-defter iptal dilekçesi nereye gönderilir?

    E-defter iptal dilekçesi, Gelir İdaresi Başkanlığı (GİB) Denetim ve Uyum Yönetimi Daire Başkanlığı'na gönderilir. Adres: Yeni Ziraat Mahallesi, Etlik Cad. No:16, 06110 Altındağ/ANKARA.