Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
CPL (Cost Per Lead), dijital pazarlamada bir potansiyel müşteri kazanmak için ödenen maliyeti ifade eden bir metriktir 12.
CPL'nin yaptığı işler:
- Bütçe kontrolü: Reklam verenlerin yalnızca belirli bir dönüşüm sağlandığında ödeme yapmalarını sağlar, bu da bütçenin daha verimli kullanılmasını sağlar 2.
- Dönüşüm odaklılık: Doğrudan sonuç almaya yönelik çalışır ve potansiyel müşterilerin işletmenin ürün veya hizmetine ilgi gösteren kişiler olmasını sağlar 2.
- Yatırım getirisinin (ROI) analizi: Her bir potansiyel müşterinin maliyetinin ölçülebilir olmasını ve kampanyaların etkinliğinin bu maliyetlere göre değerlendirilmesini sağlar 23.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: