Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
BCG'nin (Boston Consulting Group) dört temel stratejisi şunlardır:
- Klasik Strateji: Sürdürülebilir rekabet avantajı sağlayarak firmayı optimal bir konuma yerleştirmeyi hedefler 1. Avantaj, üstün ölçek, farklılaşma veya üstün yeteneklere dayanabilir 1.
- Adaptif Strateji: Belirsiz ve öngörülemeyen ortamlarda, sürekli deney ve gerçek zamanlı ayarlamalara odaklanır 1. Avantajın kısa ömürlü olduğu durumlarda uygundur 1.
- Vizyoner Strateji: Endüstriyi yeniden yaratma fırsatı gördüğünde, firmayı ilk hareket eden konumuna getirir 1. Bu strateji, üstün bir maliyet pozisyonu ve endüstri standartları belirleme imkanı sunar 5.
- Yenileme Stratejisi: Zor koşullarda, mevcut iş modelini değiştirerek kaynakları serbest bırakmayı ve daha sonra yeniden büyümeyi hedefler 1. Bu strateji, koşulların sürdürülebilir bir şekilde devam edemediği durumlarda uygulanır 5.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: