Buradasın
Bağımsız denetimde sözleşme nasıl yapılır?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Bağımsız denetimde sözleşme, denetim kuruluşu veya denetim üstlenen bağımsız denetçi ile denetlenen işletme arasında yazılı olarak düzenlenir 23.
Sözleşmenin içermesi gereken asgari unsurlar şunlardır:
- Genel kurul kararı veya mahkeme kararı: Türk Ticaret Kanunu'nun 397. maddesinin dördüncü fıkrası uyarınca denetime tabi olan sermaye şirketlerinde, bu kararın tarih ve sayısı 23.
- Denetimin amacı, kapsamı ve dönemi: Varsa özel nedenler belirtilmelidir 23.
- Denetim konusu ve kıstası 23.
- Tarafların sorumlulukları 23.
- Denetimin ilgili mevzuata uygun olarak yürütüleceği ve tamamlanacağına dair hüküm 23.
- Kayıt, doküman ve bilgilere erişim: Denetimle ilgili her türlü kayıt, doküman ve diğer bilgilere sınırsız erişim sağlanacağına dair hüküm 2.
- Denetim ekibi: Ekipte yer alan denetçilerin isim ve unvanları, çalışma süreleri ve ücretleri 23.
- Fesih koşulu: Sözleşmenin ancak mevzuat uyarınca feshedilebileceği hükmü 23.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: