Buradasın
Bağımsız denetimde sözleşme nasıl yapılır?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Bağımsız denetimde sözleşme yapılması aşağıdaki adımları içerir:
- Risk Değerlendirmesi: Denetim çalışmasındaki risklerin belirlenmesi ve ele alınması 1.
- Denetim Ekibinin Seçimi: Denetim ekibinin yeterli bilgi, tecrübe ve zamana sahip olması sağlanmalıdır 1.
- Sözleşme Şartlarının Belirlenmesi: Bağımsız denetim sözleşmesinin yazılı olarak yapılması ve aşağıdaki unsurları içermesi gereklidir 23:
- Sözleşmenin dayanağını teşkil eden genel kurul kararı veya mahkeme kararının tarih ve sayısı 3;
- Denetimin amacı, kapsamı ve dönemi ile varsa özel nedenleri 23;
- Denetim konusu ve kıstası 23;
- Tarafların sorumlulukları 23;
- Denetimin TDS’ye ve ilgili mevzuata uygun olarak yürütüleceği ve tamamlanacağına ilişkin hüküm 3;
- Denetimle ilgili olarak istenen her türlü kayıt, doküman ve diğer bilgilere sınırsız bir şekilde erişimin sağlanacağına ilişkin hüküm 23;
- Denetim ekibinde yer alan denetçilerin, yedekleri de dahil olmak üzere isim ve unvanları, öngörülen çalışma süreleri ve her biri için uygun görülen ücret tutarının ayrıntılı dökümü ile toplam denetim ücreti 23.
- Sözleşmenin İmzalanması: Denetim sözleşmesi, denetim kuruluşu veya denetçi ile denetlenen işletme tarafından imzalanarak yürürlüğe girer ve 6 iş günü içinde SPK’ya gönderilir 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: