• Buradasın

    Akademik personel alımı tasarruf tedbirleri kapsamında mı?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Akademik personel alımı, tasarruf tedbirleri kapsamında kısıtlanabilir. 2024 yılında yayımlanan Tasarruf Tedbirleri konulu 2024/7 sayılı Cumhurbaşkanlığı Genelgesi'nde, "bir önceki mali yılda kadro ve pozisyon sayılarında emeklilik, istifa ve ölüm gibi nedenlerle meydana gelen azalma kadar yeni kadro ve pozisyon ihdas ya da kullanım talebinde bulunulabilecektir" denilmektedir 12.
    Ancak, kanundan doğan mecburi yükümlülükler (örneğin, engelli personel alımları) bu kısıtlama dışında tutulmuştur 1.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Tasarruf tedbirleri nelerdir?

    2024 yılında yayımlanan 2024/7 sayılı Cumhurbaşkanlığı Genelgesi'ne göre bazı tasarruf tedbirleri şunlardır: Taşıt edinimi: Kamu kurum ve kuruluşlarınca 3 yıl süreyle her ne şekilde olursa olsun yeni taşıt edinilmeyecektir. Bina edinimi: Kamu kurum ve kuruluşları tarafından 3 yıl süreyle yurt içinde ve yurt dışında hiçbir şekilde yeni hizmet binası alınmayacak, kiralanmayacak, yapılmayacak veya bu amaçla arsa veya arazi satın alınmayacaktır. Kırtasiye ve demirbaş alımı: Zorunlu haller hariç olmak üzere 3 yıl süreyle büro malzemesi, makine ve teçhizat, tefrişat, bilgisayar ve donanımı ile benzeri demirbaş alımı yapılmayacaktır. Temsil, tören, ağırlama giderleri: Uluslararası toplantılar ile millî bayramlar hariç açılış, konferans, seminer, yıl dönümü ve benzeri kutlama ve organizasyonlara ilişkin faaliyetler nedeniyle gezi, kokteyl, yemek ve benzeri davetler düzenlenmeyecek, hediye verilmeyecektir. Personel servisi hizmeti: Toplu taşıma olan yerlerde personel servisi hizmeti sonlandırılacak, hizmet alımı suretiyle sağlanan personel servisi hizmeti ise sözleşme süresinin bitimine kadar devam edebilecektir.

    Kamuda tasarruf tedbirleri personel alımını nasıl etkiler?

    Kamuda tasarruf tedbirleri, personel alımını emekli olanlar, vefat edenler veya istifa edenler kadar sınırlamaktadır. Yani, yeni personel alımı, mevcut personel eksikliğini karşılayacak şekilde yapılacaktır. Ayrıca, 3 yıl boyunca yeni araç alımı ve yeni bina yapımı da durdurulmuştur. Bu durum, kamu kurumlarının personel alımı için kullanabilecekleri kaynakları da kısıtlamaktadır.

    Tasarruf tedbirleri genelgesi neleri kapsıyor?

    Tasarruf Tedbirleri Genelgesi, kamu kaynaklarının daha verimli kullanılmasını sağlamak amacıyla aşağıdaki konuları kapsamaktadır: 1. Harcama Sınırlamaları: Kamu hizmetleri, bütçe sınırları içinde kalınarak ve kaynakların üzerinde harcama yapılmadan yürütülecektir. 2. Taşıt Edinimi: Yeni taşıt edinimi 3 yıl süreyle durdurulmuş, mevcut taşıtların ihtiyaç analizleri ve tasarruf anlayışı çerçevesinde gözden geçirilmesi kararlaştırılmıştır. 3. Lojman ve Sosyal Tesisler: Yeni lojman, memur evi, kamp, kreş gibi sosyal tesislerin edinimi ve kiralanması yasaklanmıştır. 4. Haberleşme Giderleri: Haberleşme giderlerinde tasarruf sağlanması için gerekli tedbirler alınacak, cep telefonu görüşme ücreti limitleri belirlenmiştir. 5. Personel Görevleri: Personelin etkin kullanımı sağlanacak, fazla mesai ve nöbet ücreti alacak şekilde çalıştırılmaları sınırlandırılmıştır. 6. Enerji ve Su Kullanımı: Enerji maliyetlerini azaltmak için tasarruf sağlayıcı tedbirler uygulanacak, yenilenebilir enerji kaynaklarından faydalanılmasına özen gösterilecektir.

    Akademik personel alımı nasıl yapılır?

    Akademik personel alımı, üniversitelerin ilgili birimlerinde ihtiyaç duyulduğunda yapılır. Bu süreç şu adımları içerir: 1. İhtiyaç Bildirimi: Üniversiteler, akademik kadro ihtiyaçlarını YÖK'e bildirir. 2. İlan: YÖK, talebi inceler ve uygun bulursa, kadro ilanı verilir. 3. Başvuru: İlandaki şartlara uygun adaylar, gerekli belgelerle başvurur. 4. Değerlendirme: Başvuruların değerlendirilmesi sonucunda, uygun adaylar belirlenir. 5. Atama: Şartları sağlayan adaylar, ilgili kadroya atanır. Akademik kadro ilanlarında genellikle ALES ve YDS puanı gibi minimum şartlar aranır. Güncel akademik personel ilanları için üniversitelerin kendi sitelerinin yanı sıra ilan.gov.tr gibi platformlar da takip edilebilir.

    Hangi harcamalar tasarruf tedbirleri kapsamında?

    Tasarruf tedbirleri kapsamında olan harcamalar şunlardır: 1. Yeni hizmet binası, lojman ve sosyal tesis alımı ve kiralanması: 3 yıl boyunca yurt içinde ve yurt dışında yeni hizmet binası, lojman ve sosyal tesis alınmayacak veya kiralanmayacak. 2. Taşıt edinimi: Kamu kurum ve kuruluşlarınca 3 yıl süreyle yeni taşıt edinimi yapılmayacak. 3. Haberleşme giderleri: Harcama yetkilileri, haberleşme giderlerini hizmet gerekleri ve teknolojik imkanlar çerçevesinde gözden geçirerek kaynak tasarrufu sağlayacaklar. 4. Personel görevlendirmeleri: Zorunlu haller dışında fazla mesai ve nöbet ücreti alacak şekilde personel çalıştırılmayacak. 5. Kırtasiye ve demirbaş alımları: Zorunlu haller dışında 3 yıl boyunca büro malzemesi, makine ve teçhizat alımı yapılmayacak. 6. Temsil, tören ve tanıtım giderleri: Uluslararası toplantılar ve milli bayramlar hariç, temsil ve tanıtma ödeneklerinde kesinti yapılacak.

    Tasarruf tedbirleri hangi kamu görevlileri için geçerlidir?

    Tasarruf tedbirleri, tüm kamu görevlileri için geçerlidir.

    Tasarruf tedbirleri kapsamında neler yasaklandı?

    Tasarruf tedbirleri kapsamında yasaklanan bazı uygulamalar şunlardır: Yeni hizmet binası alımı ve yapımı: Kamu kurum ve kuruluşları tarafından 3 yıl süreyle yurt içinde ve yurt dışında yeni hizmet binası alınmayacak, kiralanmayacak, yapılmayacak veya bu amaçla arsa veya arazi satın alınmayacak, kamulaştırılmayacak. Yeni taşıt edinilmesi: Kamu kurum ve kuruluşlarınca 3 yıl süreyle her ne şekilde olursa olsun yeni taşıt edinilmeyecek. Yabancı menşeli taşıt kullanımı: İlgili mevzuatında belirtilen makam ve hizmetler ile ambulanslar hariç olmak üzere, hibe dahil her ne suretle olursa olsun yabancı menşeli taşıt edinilmeyecek. Basılı yayın dağıtımı: Ajanda, takvim, plaket, eşantiyon türü hediyelerin verilmesi ve bu tür malzemelerin basım ve dağıtımı yasaklanmıştır. Hizmet alımı: Kamu kurum ve kuruluşları, hizmet alımı suretiyle kullanılan mevcut taşıtların sözleşme süresi sonunda izin almadan yeniden kiralanmayacak. Büro malzemesi alımı: Zorunlu haller hariç olmak üzere 3 yıl süreyle büro malzemesi, makine, teçhizat, tefrişat, bilgisayar ve donanımı ile benzeri demirbaş alımı yapılmayacak.