Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Accounts payable (AP) departmanı, bir şirketin tedarikçilerine ve satıcılarına olan kısa vadeli borçlarını yönetmekten sorumludur 45. Bu departmanın yaptığı işler şunlardır:
- Fatura işleme: Tedarikçi faturalarının incelenmesi, doğrulanması ve kaydedilmesi 13.
- Ödeme planlaması: Faturaların ödenmesi için çek, havale veya elektronik ödeme yöntemlerinin planlanması 12.
- Vendor yönetimi: Satıcı profillerinin güncellenmesi, iletişim bilgilerinin yönetilmesi ve ödeme ile ilgili anlaşmazlıkların çözülmesi 13.
- Maliyet kontrolü: Departman bütçelerinin izlenmesi ve verimsizliğin tespit edilmesi 1.
- Finansal raporlama: Hesapların ödenmesi özetlerinin ve nakit akışı raporlarının hazırlanması 12.
- Uyumluluk: Tüm AP raporlarının ve süreçlerinin iç kontrollere, vergi yasalarına ve yasal gereksinimlere uygunluğunun sağlanması 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: