Buradasın
Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde söz varlığı nasıl öğretilir?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde söz varlığı öğretimi için aşağıdaki yöntemler kullanılabilir:
- Sıklık çalışmaları: Hedef dilde en sık kullanılan kelimeler belirlenerek ders kitaplarında yer verilir 1.
- Eylem ve görev odaklı etkinlikler: Dil öğrenicilerine gerçek söz edimleri kullanımları sunularak iletişimsel ve edimsel edinçleri ile konuşma becerileri geliştirilir 3.
- Diller İçin Avrupa Ortak Başvuru Metni: Dil öğrenme düzeyleri temel, orta ve üst olarak üçe ayrılır ve her düzeyin içeriği ve hedefleri belirlenir 4. Yabancılara Türkçe öğretiminde sözcük ve kalıp sözlerin öğretimi bu metne göre planlanabilir 4.
- Sadeleştirilmiş hikâye kitapları: Türkçenin temel söz varlığına uygun olarak oluşturulan hikâye kitapları kullanılır 5.
Söz varlığı öğretiminde, kelimenin aslının Türkçe olup olmaması değil, sık kullanılması ve Türk insanının kelimeye yüklediği anlam zenginliği dikkate alınmalıdır 5.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: