Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Sûfî Diliyle Siyaset, Kübreviyye tarikatı sûfîlerinden Necmeddîn-i Dâye’nin (v. 654/1256) Mirsādü’l-‘ibad adlı eserinin, Osmanlı Sultanı II. Murâd’a ithafen dönemin mutasavvıflarından Kâsım b. Mahmûd Karahisârî (v. 891/1486) tarafından yapılan İrşâdü’l-mürîd ile’l-murâd başlıklı tercümesinin, muhtelif toplum tabakalarının durumlarını ele alan beşinci kısmının Latin harfleriyle neşrinden oluşmaktadır 245.
Kitapta ele alınan bazı konular şunlardır:
- Tasavvuf ilminin siyaset düşüncesiyle alakasının kurulması 24;
- Tasavvufî eserlerde yer alan “kutub”, “halîfe”, “sultân”, “zıllullâh”, “tedbîr”, “adl” gibi kavramların nasıl anlaşılması ve okunması gerektiği 24;
- Bu kavramların zâhirî boyutlarının ve siyasî çağrışımlarının bulunup bulunmadığı 24;
- Sûfîlerin siyaset ehlinden uzak durmalarının genel geçer bir kural olup olmadığı 24;
- İnsanın kemâline ilişkin bir eğitim sürecinin öngörülmesi ve bu ilmin, böylelikle erdemli bir topluma ulaşılmasını hedefleyip hedeflemediği 24;
- Osmanlı Devleti özelinde tasavvuf-siyaset ilişkisinin boyutları 24.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: