Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Resmi protokol yazımı için dikkat edilmesi gereken bazı kurallar şunlardır:
- Kağıt ve yazı tipi: Protokol, bilgisayar ortamında Windows işletim sistemi altında çalışabilen gelişmiş kelime işlem paket programları ile hazırlanmalıdır 5. Düz yazılarda 12 punto Times New Roman karakter kullanılmalıdır 5.
- Metin düzeni: Metin, sol ve sağ sınırlara göre hizalanmalıdır 5. Her sayfanın sol kenarından 4 cm, diğer kenarlarından 2,5 cm boşluk bırakılmalıdır 5.
- Başlıklar: Başlıklar, sayfanın son satırı olarak yazılamaz 5. En azından 2 satır daha sığdırılamıyorsa, başlık bir sonraki sayfada yer alır 5.
- İmza: Makam sahibinin adı, soyadı ve unvanı yazı alanının en sağına yazılır ve imza, ad ve soyadın üzerinde bırakılan boşluğa atılır 1.
- Bitirme ifadeleri: Alt makamlara yazılan yazılar "rica ederim", üst veya aynı düzey makamlara yazılan yazılar "arz ederim", üst ve alt makamlara birlikte dağıtımı yapılacak yazılar ise "arz ve rica ederim" biçiminde bitirilir 12.
Resmi protokol yazımı hakkında daha detaylı bilgi için "Resmî Yazışmalarda Uygulanacak Esas ve Usuller Hakkında Yönetmelik" incelenebilir 2.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: