Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Konut memnuniyeti göstergeleri dört ana başlıkta toplanabilir:
- Demografik göstergeler: Yaş, eğitim durumu, meslek, hane halkı büyüklüğü 14.
- Konut çevresi ve konutların nitel ve nicel özellikleri:
- Önceki ve mevcut konut tipi 14;
- Konut sahipliği 14;
- Konutta ikamet süresi 14;
- Konutun mimari niteliği 14;
- Konut büyüklüğü, oda sayısı 14;
- Kentsel altyapı, mekânsal donatı 14.
- Konut alanının konumu ve erişilebilirliği:
- Sosyal göstergeler:
Ayrıca, Francescato ve arkadaşlarının 1974'te yaptığı çalışmada konut ve çevresi memnuniyetine yönelik olarak, konut biriminin ve fiziksel çevre özelliklerinin, konut kullanıcılarının demografik yapısının, güvenlik, estetik, arkadaşlara erişim, sitenin konumu, topluluğa erişim, bakım, ekonomik maliyet, mahremiyet gibi göstergeler de yer almaktadır 1.
Forte ve Russo (2017) ise çalışmalarında konutlarda kullanıcı memnuniyeti üzerine belirli konuların önemini tespit etmek için, ağırlıklı olarak yaşam kalitesini etkileyen faktörleri belirleyen üç farklı grup oluşturmuştur 23.
- Açık alanların kalitesi 23. Hırsızlığa ve izinsiz girişlere karşı koruma, servis alanları, özel açık alanlar, bina içindeki topluluk alanları gibi göstergeleri içerir 23.
- Konut modülünün kalitesi 2. Konutun konumu, konut birimi tasarımı, proje tasarımı ile finansal, altyapısal, çevresel ve sosyal konuları kapsar 2.
- Yönetimsel özellikler 2. Bina yönetimi, güvenlik, erişilebilirlik, atık yönetimi ve yapının teknik özelliklerini içerir 2.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: