Buradasın
8 sınıf Türkçe anlatım bozukluğu nasıl çözülür?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
8. sınıf Türkçe anlatım bozukluklarını çözmek için aşağıdaki yöntemler kullanılabilir:
- Eş anlamlı kelimelerin bir arada kullanılması: Bu tür bozukluklarda eş anlamlı kelimelerden biri cümleden çıkarılır 12. Örnek: "Sağlıklı ve sıhhatli olmanın en önemli şartı spor yapmaktır." cümlesinde "sağlıklı" ve "sıhhatli" kelimeleri eş anlamlıdır ve "sıhhatli" çıkarılabilir 1.
- Gereksiz sözcük kullanımı: Gereksiz sözcükler cümleden atılır 12. Örnek: "Onunla tanıştığımda daha on yedi yaşındaydım." cümlesinde "daha" kelimesi gereksizdir ve çıkarıldığında cümle "Onunla tanıştığımda on yedi yaşındaydım." şeklinde olur 1.
- Çelişen sözcüklerin bir arada kullanılması: Çelişen sözcüklerden biri cümleden çıkarılır 1. Örnek: "Kuşkusuz bu kitap belki en çok okunan eserler arasına girecektir." cümlesinde "kuşkusuz" ve "belki" çelişen ifadelerdir ve "kuşkusuz" çıkarıldığında cümle "Bu kitap en çok okunan eserler arasına girecektir." şeklinde olur 1.
- Deyimin yanlış kullanılması: Deyimler doğru anlamlarıyla kullanılmalıdır 14. Örnek: "Okula gittiği ilk gün sevinçten etekleri tutuşmuştu." cümlesinde "etekleri tutuşmak" deyimi yanlış kullanılmıştır ve doğru deyim olan "etekleri zil çalmak" kullanıldığında cümle "Sevinçten etekleri zil çalmıştı." şeklinde olur 1.
- Özne eksikliği: Sıralı cümlelerde özne eksikliği varsa, ikinci cümleye özne eklenir 25. Örnek: "Herkes ondan nefret ediyor, onun yüzünü bile görmek istemiyordu." cümlesinde "herkes" öznesi her iki yükleme de bağlanamadığından bozukluk vardır ve "hiç kimse" eklenerek cümle "Herkes ondan nefret ediyor, hiç kimse onun yüzünü bile görmek istemiyordu." şeklinde düzeltilir 2.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: