• Buradasın

    Yükseköğretim kurumlarının idari teşkilatı kimlerden oluşur?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Yükseköğretim kurumlarının idari teşkilatı, üniversiteye göre değişiklik gösterebilir ancak genel olarak aşağıdaki birimlerden oluşur:
    • Genel sekreterlik 123. Üniversite idari teşkilatının başıdır ve rektöre karşı sorumludur 123.
    • Fakülte ve yüksekokul idari teşkilatları 124.
      • Fakülte idari teşkilatı: Fakülte sekreteri, sekreterlik bürosu ve öğrenci işleri, personel, kütüphane, mali işler, yayın ve destek hizmetleri birimlerinden oluşur 124.
      • Yüksekokul idari teşkilatı: Yüksekokul sekreteri, sekreterlik bürosu ve öğrenci işleri, personel, kütüphane, mali işler ve destek hizmetleri birimlerinden oluşur 124.
    • Enstitü idari teşkilatı 124. Enstitü sekreteri, sekreterlik bürosu ve öğrenci işleri ile destek hizmetleri birimlerinden oluşur 124.
    • Bölüm idari teşkilatı 24. Bir büro şefinin yönetiminde yeterli sayıda personelden oluşur 24.
    Ayrıca, yükseköğretim kurumlarında özel kalem müdürlüğü, eğitim-öğretim daire başkanlığı, araştırma planlama koordinasyon dairesi başkanlığı, komptrolörlük daire başkanlığı, yayın ve dokümantasyon daire başkanlığı, bilgi işlem merkezi daire başkanlığı, inşaat, bakım, onarım daire başkanlığı, hukuk müşavirliği ve destek hizmetleri daire başkanlığı gibi birimler de bulunabilir 124.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    124 sayılı Yükseköğretim Üst Kuruluşları ile Yükseköğretim Kurumlarının İdari Teşkilatı Hakkında Kanun Hükmünde Kararname nedir?

    124 sayılı Yükseköğretim Üst Kuruluşları ile Yükseköğretim Kurumlarının İdari Teşkilatı Hakkında Kanun Hükmünde Kararname, yükseköğretim üst kuruluşları ve yükseköğretim kurumlarının idari teşkilatının kuruluş ve görevlerine ilişkin esasları düzenler. Kapsamı: Yükseköğretim üst kuruluşları ve bağlı kuruluşları. 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu'nun 51. maddesine göre kurulan yükseköğretim kurumlarının idari teşkilatını kapsar. Bazı idari teşkilat birimleri: Özel Kalem Müdürlüğü. Genel Sekreterlik. Eğitim, Öğretim Daire Başkanlığı. Araştırma Planlama Koordinasyon Dairesi Başkanlığı. Komptrolörlük Daire Başkanlığı. Yayın ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı. Bilgi İşlem Merkezi Daire Başkanlığı. Hukuk Müşavirliği. Destek Hizmetleri Dairesi Başkanlığı.

    Akademik teşkilat yönetmeliği nedir?

    Akademik Teşkilat Yönetmeliği, 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu'nda öngörülen üniversite birimlerinin akademik yönden teşkilatlanmasını, işleyişini, görev, yetki ve sorumluluklarını ile ilgili alt birimlerin üst birimlerle olan ilişkilerini düzenleyen yönetmeliktir. Bu yönetmelik, üniversiteler, fakülteler, enstitüler, yüksekokullar ile bunları oluşturan bölümler, anabilim veya anasanat dalları ve bilim veya sanat dallarının kuruluş, yönetim ve görev esaslarını kapsar.

    Yükseköğretim üst kuruluşları nelerdir?

    Yükseköğretim üst kuruluşları şunlardır: 1. Yükseköğretim Kurulu (YÖK). 2. Üniversitelerarası Kurul (ÜAK).

    Türkiye idari yönetim sistemi kaça ayrılır?

    Türkiye'nin idari yönetim sistemi, merkezi yönetim ve yerinden yönetim olmak üzere ikiye ayrılır. Merkezi yönetim, başkent teşkilatı ve taşra teşkilatı olarak iki bölümden oluşur. Başkent teşkilatı: Cumhurbaşkanı, Cumhurbaşkanı yardımcıları ve bakanlıklardan oluşur. Taşra teşkilatı: İl ve ilçelerden meydana gelir. Yerinden yönetim ise yer yönünden ve hizmet yönünden olmak üzere ikiye ayrılır. Yer yönünden yerinden yönetim: İl özel idareleri, belediyeler ve köylerden oluşur. Hizmet yönünden yerinden yönetim: Üniversiteler, Kamu İktisadi Teşebbüsleri, barolar, ticaret ve sanayi odaları, düzenleyici ve denetleyici kurumlar gibi kamu hizmetlerini yerine getiren kuruluşlardan oluşur.

    2547'ye göre yükseköğretim kurumları nelerdir?

    2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu'na göre yükseköğretim kurumları şunlardır: Üniversite. Yüksek teknoloji enstitüsü. Fakülte. Enstitü. Yüksekokul. Konservatuvar. Meslek yüksekokulu. Uygulama ve araştırma merkezi.

    Türkiye Cumhuriyeti'nde idari teşkilatlanma nasıl yapılır?

    Türkiye Cumhuriyeti'nde idari teşkilatlanma, merkezden yönetim ve yerinden yönetim esaslarına dayanır. Merkezden yönetim ilkesi, hizmetlerin devlet merkezinden ve tek elden yürütülmesini sağlar. Bu ilkeye göre: Tüm idari hizmetler ve kaynaklar merkezde toplanır. Taşra teşkilatı, merkezi idarenin hiyerarşisine tabidir. Hizmetler, daha az harcama ile ve rasyonel bir biçimde yürütülür. Yerinden yönetim ilkesi, kamu hizmetlerinin merkezi idarenin hiyerarşisine dahil olmadan, ayrı tüzel kişiliğe sahip idarelerce yürütülmesini sağlar. İdari teşkilatlanmanın diğer bazı ilkeleri: İdarenin kanuniliği ilkesi: İdarenin kuruluş ve görevleri kanunla düzenlenir. Yetki genişliği ilkesi: Taşra teşkilatının başındaki amirlerin, merkeze danışmadan kendi başlarına karar alma yetkisidir. Kamu tüzel kişiliği ilkesi: Kanun veya Cumhurbaşkanlığı kararnamesine dayanarak kurulan ve kendi bütçesi olan kuruluşlardır.

    Merkezi ve yerinden yönetim teşkilatları nelerdir?

    Merkezi ve yerinden yönetim teşkilatları şu şekilde ayrılır: 1. Merkezi Yönetim: İl ve ilçe yönetimlerinden oluşur. - Başında Bulunanlar: İllerde vali, ilçelerde ise kaymakam bulunur. 2. Yerinden Yönetim: Coğrafi veya hizmet alanına göre ikiye ayrılır: - Yer Yönünden Yerinden Yönetim: İl özel idareleri, belediyeler ve köyler. - Hizmet Yönünden Yerinden Yönetim: Üniversiteler, TRT, KİT'ler, barolar gibi kamu kurumları.