Yönetim Bilişim Sistemleri (YBS) kurumsal uygulamaları şunlardır: Finansal Yönetim: Gelir-gider analizleri, bütçe planlaması ve mali raporlama. İnsan Kaynakları Yönetimi (İK): İşe alım, çalışan performansı takibi, bordrolama. Tedarik Zinciri ve Stok Yönetimi: Stok seviyelerinin izlenmesi, sipariş yönetimi ve tedarikçi ilişkilerinin yönetilmesi. Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM): Müşteri verilerinin depolanması ve analiz edilmesi, satış ve pazarlama stratejilerinin oluşturulması. Pazarlama ve Satış Yönetimi: Pazar trendlerinin takip edilmesi ve müşteri taleplerinin analiz edilmesi. Karar Destek Sistemleri (DSS): Yarı yapılandırılmış ve yapılandırılmamış problemlerin çözümünde yöneticilere yardımcı olma. Üst Yönetim Bilgi Sistemleri (EIS): Üst düzey yöneticilerin stratejik kararlar almasını destekleme. Ofis Otomasyon Sistemleri (OAS): Günlük ofis işlerini ve iletişimi kolaylaştırma. YBS, ayrıca dijital dönüşüm süreçlerinde otomasyon, rasyonelleştirme, süreç iyileştirme ve paradigma değişimi gibi aşamalarda işletmelere destek olur.