Buradasın
Yönetim bilişim sistemleri özet nedir?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Yönetim Bilişim Sistemleri (YBS), işletme yönetimi ve bilgi teknolojilerini birleştiren bir akademik lisans programıdır 2.
YBS'nin temel amacı, işletme içindeki farklı kaynaklardan gelen verileri toplamak, işlemek, analiz etmek ve yöneticilerin kullanımına sunmaktır 3. Böylece yöneticiler daha doğru ve hızlı kararlar alabilir, işletme performansını artırabilir 3.
YBS'nin işletmelere sağladığı bazı faydalar:
- Karar verme süreçlerini iyileştirme 3.
- Verimliliği artırma 3.
- İletişimi güçlendirme 3.
- Maliyetleri düşürme 3.
- Müşteri memnuniyetini artırma 3.
YBS, kayıt işleme sistemleri, yönetim bilgi sistemleri, karar destek sistemleri, üst yönetim bilgi sistemleri ve ofis otomasyon sistemleri gibi çeşitli alt sistemlerden oluşur 3.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: