• Buradasın

    Yıllık planda kaç kazanım olmalı?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Yıllık planda kaç kazanım olması gerektiği, dersin müfredatına ve öğretim programına bağlıdır. Genellikle, yıllık planda toplam kazanım sayısına eşit sayıda kazanım işlenmesi beklenir 1. Ancak, bazı derslerde tüm kazanımların işlenmesi gerekmeyebilir; örneğin, TTKB tarafından paket olarak hazırlanan programlarda sadece ilgili sınıfı ilgilendiren kazanımlar seçilerek yıllık plan yapılabilir 1.
    Yıllık planda kazanımların sırasının da önemli olduğu belirtilmiştir; kazanımlar, çocuğa kazandırılacak davranışlara göre düzenlenmelidir 2.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    5 sınıf 1 dönemde kaç kazanım var?

    5. sınıf 1. dönemde kaç kazanım olduğu, ders bazında değişiklik göstermektedir. Örneğin: Matematik: 5. sınıf matematik dersi için belirlenen bazı kazanımlar şunlardır: doğal sayılarla işlemler, kesirler, ondalık gösterim, yüzdeler, istatistiksel araştırma süreci. Sosyal Bilgiler: 5. sınıf sosyal bilgiler dersinde gruplar ve roller, kültürel zenginliklerin birlikte yaşamaya katkısı, yardımlaşma ve dayanışma gibi öğrenme alanları bulunmaktadır. Daha detaylı bilgi için Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğünün konu soru dağılım tablolarına başvurulabilir.

    1 dönem kazanım değerlendirme ne zaman yapılır?

    2025 yılı için 1. dönem kazanım değerlendirmelerinin ne zaman yapılacağına dair bilgi bulunamadı. Ancak, genel olarak kazanım değerlendirmelerinin yapıldığı zaman dilimleri şu şekildedir: 1. dönem 1. sınavlar: Ekim ayı son haftası - Kasım ayı ilk haftası. 1. dönem 2. sınavlar: Aralık ayı son haftası - Ocak ayı ilk haftası. Kazanım değerlendirmelerinin tarihleri, öğretim yılı başında okullar tarafından e-Okul üzerinden ilan edilir.
    A Turkish teacher in a sunlit classroom points to a colorful yearly plan poster on the wall while students with backpacks glance at a desk calendar filled with handwritten notes and stickers.

    Yıllık plan ve takvim nedir?

    Yıllık plan, bir akademik yıl boyunca öğretilecek tüm derslerin genel bir çerçevesini sunar. Takvim ise, bireylerin ve işletmelerin gelecekteki hedeflerini belirlemede ve bu hedeflere ulaşmada önemli bir rol oynar. Yıllık plan ve takvim arasındaki farklar: Amaç: Yıllık plan, eğitim veya iş hedeflerine odaklanırken, takvim genel organizasyon ve zaman yönetimi için kullanılır. İçerik: Yıllık plan, eğitim hedefleri, konu başlıkları, zaman çizelgesi gibi unsurları içerirken; takvim, etkinlikler, projeler ve önemli tarihleri takip etmeye yardımcı olur.

    Kazanım ve göstergeler kaç tane olmalı?

    Kazanım ve göstergeler, çocuğun gelişim seviyesine ve eğitim programının gereksinimlerine bağlı olarak değişiklik gösterebilir. Örneğin, okul öncesi eğitim programında bilişsel gelişim alanında 15 kazanım ve bu kazanımlara bağlı göstergeler bulunmaktadır. Genel olarak, bir eğitim programında yer alması gereken kazanım ve gösterge sayıları, programın hedeflerine ve çocukların ihtiyaçlarına göre belirlenir ve sabit bir sayı yoktur.

    Aylık plan hazırlarken hangi kazanım ve göstergeler dikkate alınır?

    Aylık plan hazırlarken dikkate alınması gereken kazanım ve göstergeler şunlardır: Çocukların yaş ve gelişim düzeyleri. Her gelişim alanından kazanım ve göstergeler. Okul Öncesi Eğitim Programı'ndaki kazanımlar ve göstergeler. O aya ait belirli gün ve haftalar. Ayrıca, aylık planda yer verilen kazanım, gösterge ve kavramlara çocukların ne derece ve nasıl ulaştıklarının belirlenmesi için o ay hangi gözlem kayıt araçlarının kullanılacağı ve değerlendirmelerin nasıl yapılacağı da yazılmalıdır.

    Yıllık plan çeşitleri nelerdir?

    Yıllık plan çeşitlerinden bazıları şunlardır: Ünitelendirilmiş yıllık plan. Yıllık çalışma takvimi. Sınıf rehberliği yıllık planı. Günlük plan. Ayrıca, işletme yönetiminde de yıllık plan çeşitleri bulunmaktadır, örneğin stratejik planlama ve finansal planlama gibi.

    6.sınıf Türkçe yıllık plan nasıl yapılır?

    6. sınıf Türkçe yıllık planı, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından belirlenen müfredat doğrultusunda hazırlanmalıdır. Bu süreçte şu adımlar izlenebilir: 1. Kazanımların Belirlenmesi: Türkçe dersi için belirlenen öğrenme alanları, üniteler ve temalar doğrultusunda yıllık plan oluşturulmalıdır. 2. Konuların Planlanması: Her hafta için Türkçe dersinin konuları belirlenmelidir. 3. Yöntem ve Tekniklerin Seçimi: Kazanımlar, öğrenci özellikleri ve ders materyalleri göz önünde bulundurularak uygun yöntem ve teknikler seçilmelidir. 4. Ölçme ve Değerlendirmenin Planlanması: Kazanımlara ve konunun içeriğine uygun olarak klasik ve tamamlayıcı (alternatif) ölçme ve değerlendirme yöntemleri belirlenmelidir. 5. Okul Dışı Öğrenme Etkinliklerinin Eklenmesi: Ders yılı başı okul zümre öğretmenleri toplantısında okul dışı öğrenme etkinlikleri belirlenebilir. Örnek yıllık planlar, derslig.com ve turkceailesi.net gibi sitelerden indirilebilir.