• Buradasın

    Yeni müfredatta görsel dikteye yer var mı?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Evet, yeni müfredatta görsel dikte yer almaktadır. 2024 yılında MEB tarafından değiştirilen müfredata uygun olarak, ilkokul 1. sınıf okuma yazma öğretiminde kullanılmak üzere görsel dikte sayfaları hazırlanmıştır 4. Bu sayfalar, öğrencilerin okumalarını geliştirmek, hızlandırmak, doğru konuşmalarını ve yazmalarını sağlamak amacıyla tasarlanmıştır 4.
    Görsel dikte, yeni müfredatta yer alan "sistem okuryazarlığı" kapsamında, öğrencilerin herhangi bir konuda öğrenme yöntemini kendilerinin belirlemesine yardımcı olacak 9 alt okuryazarlık türünden biridir 12. Bu tür okuryazarlıklar, okul öncesinden başlayarak sarmal bir yapı içinde kazandırılacaktır 13.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Yeni müfredat hangi modele göre hazırlandı?

    Yeni müfredat, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'ne göre hazırlanmıştır. Bu model, aşağıdaki temel yaklaşımlara dayanmaktadır: Bütüncül eğitim yaklaşımı: Öğrenciyi zihinsel, sosyal, duygusal, duyuşsal, fiziksel ve ahlaki açıdan bir bütün olarak görür. Erdem-değer-eylem modeli: Adalet, saygı, sorumluluk gibi üst değerlerin yanı sıra duyarlılık, merhamet gibi değerleri içerir. Beceri odaklı öğretim: Öğrenme çıktıları, bilgi ve alana özgü becerilerle birleştirilmiştir. Sosyal-duygusal öğrenme becerileri: Öğretim programlarının bir bileşeni olarak ele alınmıştır. Sonuç yerine süreç odaklı ölçme değerlendirme: Performans ödevleri ve projeler değerlendirmeye dahil edilmiştir.

    Görsel dikte hangi müfredat?

    Görsel dikte çalışmaları, 2024 yılında değiştirilen MEB müfredatına uygundur. İlkokul 1. sınıf okuma yazma öğretiminde kullanılan görsel dikte çalışmaları, 2024-2025 eğitim öğretim yılı için hazırlanmıştır. Görsel dikte çalışmalarının bulunabileceği bazı kaynaklar: ilkokuldokumanlari.com. mustafakabul.com.

    Eski müfredat ile yeni müfredat arasındaki farklar nelerdir?

    Eski müfredat ile yeni müfredat arasındaki bazı farklar: Bütüncül eğitim yaklaşımı: Yeni müfredatta, öğrenciyi zihinsel, sosyal, duygusal, duyuşsal, fiziksel ve ahlaki açıdan bir bütün olarak gören bir model benimsenmiştir. 21. yüzyıl becerileri: Yeni müfredat, öğrencilerin analitik düşünme, problem çözme ve yaratıcılık gibi becerilerini geliştirmeye odaklanır. Teknoloji kullanımı: Eğitimde teknolojinin etkin kullanımı teşvik edilir; dijital araçlar ve kaynaklar derslerde sıkça kullanılır. Disiplinler arası yaklaşım: Farklı disiplinler arasında bağlantılar kurularak öğrencilerin geniş bir perspektif kazanmaları sağlanır. Esnek yapı: Yeni müfredat, değişen durum ve ihtiyaçlara göre düzenlenebilecek esnek bir yapıya sahiptir. Seyreltme: Mevcut müfredatın öğrenme çıktıları, incelenen ülkelere göre %50 fazla bulunmuş ve yeni müfredatta %35'lik bir seyreltme yapılmıştır. Ölçme değerlendirme yaklaşımı: Sonuç odaklı değil, süreç odaklı bir değerlendirme yaklaşımı benimsenmiştir.

    Yeni müfredat yazılılar nasıl olacak?

    2024-2025 eğitim öğretim yılında Türkiye'de yazılı sınavlar şu şekilde planlanmıştır: Ortak Yazılı Sınavlar: 6, 7, 9 ve 10. sınıf düzeylerinde Türkçe ve matematik dersleri için yapılacaktır. Dil Sınavları: Dil sınavları yazılı ve uygulamalı olarak iki aşamada yapılacaktır. Uygulamalı Dersler: Beden eğitimi, görsel sanatlar, teknoloji ve tasarım, müzik ve atölye derslerinin sınavları tüm okullarda aynı kazanımı ölçecek şekilde yapılacaktır. Yeni müfredatın yazılı sınavlarla ilgili spesifik bir değişikliği hakkında bilgi bulunmamaktadır. Ancak, genel olarak sınavların daha etkin ve adil bir şekilde değerlendirilmesi hedeflenmektedir.

    MEB Türkçe müfredatı değişti mi?

    Evet, MEB Türkçe müfredatı değişti. 2024 yılında, Millî Eğitim Bakanlığı tarafından kamuoyunun görüşüne sunulan Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamında hazırlanan yeni müfredat taslağında, ilkokul ve ortaokullarda Türkçe derslerinde dinleme, konuşma, yazma ve okuma olmak üzere dört dil becerisini temele alan köklü değişiklikler yapıldı. Bazı değişiklikler: Tema sayısı: Önceki programlarda her sınıf seviyesi için 8 tema kullanılırken, bu sayı 6'ya düşürüldü. Dil bilgisi öğretimi: Geleneksel dil bilgisi öğretiminden uzaklaşılarak, dil yapılarının işlevsel kullanımı ön plana çıkarıldı. İlk okuma yazma öğretimi: Ses gruplarının oluşturulmasında kolay sesletim, kullanım sıklığı ve yazım kolaylığı gibi kriterler dikkate alındı. Metin türleri: Hiper metin, infografik gibi yeni metin türleri müfredata dahil edildi.

    Yeni müfredat Türkçe nasıl çalışılır?

    Yeni müfredat Türkçe dersinde başarılı olmak için aşağıdaki yöntemler uygulanabilir: Kitap okuma alışkanlığı kazanmak: Kitap okumak, anlam bilgisi ve paragraf soruları gibi konularda başarı sağlar. Dil bilgisi kurallarını öğrenmek ve pekiştirmek: Kuralların uygulamalı olarak pekiştirilmesi, yazım ve noktalama gibi konularda hafızayı güçlendirir. Paragraf sorularına odaklanmak: Paragrafın ana fikrini ve yardımcı fikirlerini belirlemek, anlama becerisini geliştirir. Düzenli ve sistemli çalışmak: Günlük, haftalık ve aylık hedefler belirleyerek bir çalışma programı oluşturmak, düzenli tekrarlar yapmak ve eksik alanlara daha fazla çalışmak önemlidir. Motivasyonu yüksek tutmak: Hedefler belirlemek ve bu hedeflere ulaşmak için çaba sarf etmek motivasyonu artırır. Doğru kaynakları seçmek: Türkçe konularını kapsayan güvenilir kaynaklar, dil bilgisi kitapları, soru bankaları ve deneme sınavları faydalı olabilir.

    Yeni müfredat matematikte neler değişti?

    Yeni müfredatta matematik dersinde yapılan bazı değişiklikler: Sadeleştirme: Ders içeriklerinde %35'lik bir seyreltilme yapılarak konular sadeleştirildi. Günlük hayatla iç içe olma: Matematik derslerinin ezberden uzak, günlük hayat becerileriyle iç içe işlenmesi hedeflendi. Alan becerileri: Matematiksel muhakeme, problem çözme, temsil, veri ile çalışma ve araç-teknoloji kullanımı gibi alan becerileri belirlendi. İntegral, limit ve türev: Integral kavramı çıkarıldı, limit ve türev konuları daha kapsamlı ele alındı. Fonksiyon: Fonksiyon kavramı, lisede işlenmesine rağmen 8. sınıftan itibaren yer almaya başladı. Geometri: Geometride araç ve teknoloji kullanımı öne çıkarıldı, dinamik bir geometri öğretimi hedeflendi. Olasılık ve istatistik: İstatistik ve olasılık konularına daha fazla ağırlık verildi. Kümeler ve mantık: Soyut ve işlem odaklı kümeler ve mantık konuları diğer konularla entegre edilerek yeniden yapılandırıldı.